Ada prema facie ataupun tidak ?

Ada prema facie ataupun tidak ?

Ada prema facie ataupun tidak ?

Jika kes prema facie berjaya dibuktikan, reputasi Shafee Abdullah sebagai salah seorang peguam tersohor di negara ini dipercayai tercemar.

Sebaliknya nama Shafee Abdullah dipercayai menjulang tinggi jika Najib memenangi kes perbicaraan beliau pada 30 Oktober ini.



Kita enggan komen dan mengemukakan sebarang pandangan, namun kita bersifat baik sangka dan beranggapan bahawa hakim yang mengadili perbicaraan Najib merupakan seorang tokoh yang berintegriti.

Sebagai individu bukan dari golongan profesional yang relevan dengan sistem undang-undang negara, namun kita juga mampu membuat tafsiran bahawa Najib dijangka bebas tanpa diarah membela diri.

Jika benar tafsiran di atas, nama Shafee sudah tentu hebat dan dipandang tinggi di seluruh dunia kerana kes Najib melampau sempadan global dan antarabangsa.


DISYORKAN UNTUK ANDA :

Sukar hapus hutang PTPN kerana banyak kekangan – Dr Akmal




Jadi tarikh 30 Oktober mungkin menjadi titik perubahan positif atau negatif terhadap Najib dalam sejarah 1MDB.

Kes ini satu skandal yang telah mencetus satu isu kontroversial yang terbesar di Malaysia, rantau ASEAN dan internasional.

Sebagai penyokong Najib, kita berdoa bahawa kes prima facie tidak dapat dibuktikan terhadap Najib.



Jika prima facie berjaya dibuktikan, kita sukar membuat speakulasi, apakah langkah seterusnya yang bakal diambil oleh Najib?

Dari segi politik, UMNO dijangka berada di lembah kehinaan, seterusnya dipercayai akan terus merosot tanpa mendapat sokongan moral daripada majoriti rakyat.


DISYORKAN UNTUK ANDA :

Ternyata Dasar BR1M Yang Di Pelopori Najib Adalah Formula Terbaik




Sampai bila Zahid hendak bergantung dengan DAP dan PH apabila Najib sekali lagi tersungkur menerusi perbicaraan di mahkamah?

Zahid tidak akan dipercayai lagi oleh majoriti orang Melayu jika Najib tewas dan didapati bersalah sekali lagi dalam perbicaraan kali ini.

Jika tewas, jelas Zahid dan UMNO, dituduh sebagai tidak mampu untuk membela Najib, malah presiden parti itu mungkin didesak meletak jawatan – Zakaria Mohd. 

Ada prema facie ataupun tidak ?

 




DISYORKAN UNTUK ANDA :

LAWATI LAMAN FACEBOOK KAMI :

Layari Laman Facebook MYKMU.NET

Najib mohon maaf kerana 1MDB ketika ramai pesalah sebenar masih bebas




 

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker