Perlu banyak bekerja dari ‘menang debat’, Aiman Athirah jawab Sanusi

Perlu banyak bekerja dari ‘menang debat’, Aiman Athirah jawab Sanusi

Seorang pemimpin kerajaan membantah keras dakwaan Menteri Besar Kedah Sanusi Nor yang mengatakan kerjasama kerajaan negeri dengan persekutuan terbatas akibat sentimen politik dimainkan menteri dan timbalan menteri.

Sambil menyifatkan ia sebagai tuduhan bermotifkan politik, Timbalan Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan Aiman Athirah Sabu, meminta Sanusi diberi mandat memimpin Kedah itu memberi fokus utama kepada usaha pembangunan negeri.



“Ada masa untuk berpolitik, tetapi lebih banyak masa perlu kita tumpukan untuk bekerja demi pertiwi. Saya yakin rakan-rakan menteri dan timbalan menteri ada banyak kerja penting yang perlu dilaksanakan.

Kalau kita terjebak dalam perdebatan yang tiada akhir, kita akan kehilangan fokus daripada matlamat utama. Membina negara ini lebih penting daripada siapa yang ‘menang’ dalam perdebatan dan tuduhan bermotifkan politik seperti ini, katanya.

Tambahnya, kerajaan perpaduan sentiasa berusaha memastikan keadilan dan kesaksamaan dalam setiap tindakan serta keputusan diambil.

Sentimen politik tidak boleh mengaburi matlamat utama pentadbiran negara yang terangkum dalam prinsip-prinsip rukun negara, katanya.



Semalam, Sanusi mendakwa menteri dan timbalan menteri kerajaan perpaduan masih mengamalkan sentimen politik tebal dengan negeri pembangkang, sehingga membataskan kerjasama kerajaan negeri dengan persekutuan terutama dalam sektor tertentu khususnya di peringkat kementerian.

Bagaimanapun katanya, pada peringkat pegawai ketua setiausaha (KSU) dan ke bawah, tidak berlaku perkara itu.

Sanusi berkata, kerajaan Kedah tidak akan ‘bermain politik’ dan menawarkan kerjasama ikhlas tanpa syarat kepada Persekutuan. FMT

Perlu banyak bekerja dari ‘menang debat’, Aiman Athirah jawab Sanusi



Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET

‘Tegur dengan baik, mereka ada darah keturunan rasul’



Zarina Anjoulie berani mati betul

Kecil macam siput sedut pun gatal nak jolok



Bayi ditemui peluk jasad ibu selama tiga hari

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Check Also
Close
Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker