Petinju kudung jadi tumpuan, hanya selangkah untuk raih ’emas’

 

Atlet Muay Thai Pulau Pinang Mohd Shahdam Abdul Aziz berada di landasan tepat untuk mengubah warna pingat perak kepada emas apabila melangkah ke peringkat akhir kategori 45-48kg.

‘Petarung istimewa’ itu akan membuat perhitungan dengan wakil Wilayah Persekutuan, Insyad Rumijam yang menewaskan Muhammad Hafiz Daniel Roslan dari Kedah 18-4 dalam satu lagi aksi separuh akhir.

Terdahulu, pertarungan separuh akhir yang berlangsung di Naim Paragon Streetmall menyaksikan pemenang pingat perak edisi lepas itu menundukkan Muhammad Ridzuan Makueta dari Selangor 13-3 untuk mengesahkan tempat di final.

Shahdam yang yang kudung pergelangan tangan kiri akibat terkena mesin tebu semasa kecil, tampil garang pada pusingan pertama untuk unggul dengan enam mata berbalas dua.



Atlet berusia 20 tahun itu menjarakkan jurang dengan memungut empat mata (pusingan kedua) dan tiga mata (pusingan ketiga) berbanding Ridzuan sekadar tiga mata (pusingan ketiga) sekali gus mengetepikan cabaran atlet Selangor itu.

Pada edisi lepas, Shahdam tewas kepada wakil Perak yang juga juara dunia, Mohd Rifdean Masdor di final kategori 45-48kg.

Saingan acara muay thai menawarkan 18 pingat emas dan akan berlangsung hingga 20 Ogos ini.

Kongsikan kepada keluarga dan rakan anda



Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET

Iqram Dinzly sound balik Fara Salleh, ‘play victim’ macam awak ‘angel’



Jiggy saman penyunting foto tak senonoh Dhabitah

Bakal menantu Sheila Rusly peluk Islam



Starbucks pecat CEO kerana tak bawa keuntungan

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker