Najib Samuri Beri Nafas Baru Pada Rakyat Parit Yaani

Oleh Nurul Aishah

PILIHAN Raya Negeri (PRN) Johor bakal berlangsung pada 12 Mac ini. Bagi penduduk Dun Parit Yaani(N21), PRN Johor kali ini mereka dapat menarik nafas lega apabila Barisan Nasional (BN) mengetengahkan Calon muda Datuk Mohd Najib Samuri

Ianya bagai sirih pulang ke ganggang apabila BN meletakkan semula calon dari parti UMNO di kerusi ini.



Pada Pilihan Raya Umum(PRU) ke 14 yang lalu, BN meletakkan calon MCA dimana beliau tewas kepada calon parti Amanah. Strategi meletakkan calon MCA tersebut dilihat tidak tepat memandangkan kawasan tersebut majoriti pengundinya adalah Melayu.

Tambahan pula, dari tahun 1986 sehingga tahun 2004 kerusi tersebut sememangnya milik UMNO. Parti MCA mengambil alih kerusi tersebut pada 2004 hingga 2013 sebelum tewas pada PRU berikutnya.

Bermula dari tahun 2013 kerusi tersebut menjadi milik parti Amanah yang merupakan boneka DAP.

Datuk Mohd Najib Samuri mengharapkan agar pengundi-pengundi di kawasan Dun Parit Yaani mahupun seluruh Negeri Johor dapat mengundi BN.



Kekuatan jentera UMNO/BN merupakan satu kelebihan yang perlu digunakan dengan sebaik-baiknya supaya pengundi kembali yakin terhadap parti itu.

Beliau berharap agar semua pengundi di Parit Yaani keluar mengundi dan mengundi calon dari BN pada 12 Mac akan datang.

Dan yang paling penting, sebagai salah seorang dari calon baru yang diketengahkan oleh pucuk pimpinan UMNO dan BN, beliau turut sama mewakili suara anak-anak muda di kawasan Dun Parit Yaani.

#BangsaJohorMemilih #PRNJohor



Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker