Netizen Malaysia berbalah mengenai nasi lemak Singapura

SINGAPURA – Bekas menteri alam sekitar dan perubahan iklim Kanada, Catherine McKenna memuji nasi lemak Singpura sebagai sarapan paling lazat di negara itu di Twitter sehingga menyebabkan tindak balas daripada netizen Malaysia, lapor laman berita Today semalam.

Dalam ciapan pada 6 Jun lalu, McKenna berkongsikan gambar sarapan paginya beserta kapsyen: “Nasi lemak! Sarapan paling lazat di Singapura”.

Dia menyiarkan imej sepinggan nasi lemak yang dihidangkan dengan potongan ayam dan sekeping telur, ikan bilis serta keropok.

Namun, netizen Malaysia pantas mengeluarkan komen balas mengenai hidangan itu dan membayangkan bahawa nasi lemak versi Malaysia adalah lebih baik dalam akaun Twitter McKeena.

Perdebatan lama mengenai makanan kedua-dua negara itu kembali tercetus apabila netizen Malaysia merasakan nasi lemak yang dimakan McKeena sedikit, hidangannya kelihatan hambar dan sambalnya kelihatan seperti sos tomato.

Sebagai tindak balas kepada komen bertubi-tubi netizen, McKenna menjelaskan: “Nampaknya, saya telah menimbulkan kemarahan rakyat Malaysia yang menyatakan nasi lemak adalah masakan Melayu dan lebih sedap di sana (Malaysia). Saya tidak berkata bahawa saya tidak bersetuju. Saya perlu pergi ke Kuala Lumpur tidak lama lagi dan merasakannya sendiri!”

Dia bagaimanapun bersetuju bahawa nasi lemak yang dimakannya sangat sedikit dan sambal tidak mencukupi. – Agensi

Kongsikan kepada keluarga dan rakan anda

Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET

Pemain Piano Malaysia, Cathryn Li tak sengaja tayang duit simpanan RM40 juta

Saya Nak Sangat Expose Artis Hamilkan Saya Tapi….

Tetamu jerit suruh Janna dan Dini ‘Kiss’, fahamlah kenapa Ustaz Wadi balik

Awal Ashaari cari penyakit upload video Ameera tonggek

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker