Teks Ucapan Dasar Presiden Bersatu TSMY Perlu Dinilai Oleh UMNO dan Ahlinya

BERSATU MENGEMUDI PENYATUAN, MEMBINA KEKUATAN

Bismillahirrahmanirrahim Assalamualaikum wa rahmatullahi wa barakatuh dan salam sejahtera

YB Pengerusi Tetap

YAB Timbalan Presiden

YB Naib-Naib Presiden

YB Ketua Srikandi

YB Ketua Armada

YB Setiausaha Agung

YBrs Ketua Penerangan

YBhg Bendahari Agung

Ahli-Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi

Ahli-Ahli Jawatankuasa Srikandi dan Armada

Saudara dan saudari yang saya kasihi sekalian, Apa khabar semua? Saya doakan saudara dan saudari sekalian sihat walafiat

1. Pertamanya, marilah kita memanjatkan rasa syukur ke hadrat Allah s.w.t. kerana dengan limpah kurnia dan izin-Nya kita dapat bersamasama menghadiri Perhimpunan Agung Tahunan Parti Pribumi Bersatu Malaysia yang diadakan secara maya pada hari ini. Ini adalah kali pertama dalam sejarah persidangan parti diadakan secara maya kerana keperluan untuk mematuhi SOP yang ditetapkan di bawah Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat atau PKPB dan Perintah Kawalan Pergerakan Pemulihan atau PKPP yang sedang berkuatkuasa di negara kita.

2. Walaupun persidangan ini diadakan secara maya, saya percaya semangat dan keterujaan kita semua untuk menunaikan tanggungjawab penting sebagai perwakilan ke perhimpunan agung parti tetap membara. Kita tunjukkan semangat kita ini dengan berpakaian lengkap dan hadir di tempat-tempat yang telah ditetapkan oleh parti untuk mengikuti perhimpunan agung ini. Dari Perlis hingga ke Sabah, saudara-saudari berhimpun dengan satu semangat dan tujuan untuk memperbaharui tekad menegakkan perjuangan parti kita yang kita cintai ini. 3

3. Saya berasa agak terkilan kerana tidak dapat bertemu mata dan berjabat tangan dengan saudara dan saudari sekalian seperti kebiasaan dalam perhimpunan-perhimpunan agung parti sebelum ini. Namun kita harus terima hakikat bahawa inilah norma baharu yang perlu kita amalkan dalam tempoh kita masih sedang berperang melawan COVID-19. InsyaAllah, walaupun kita jauh di mata, tetapi pastinya kita semua sentiasa dekat di hati.

4. Marilah kita sama-sama doakan semoga wabak COVID-19 yang sedang melanda negara kita pada ketika ini segera berakhir. Mudah mudahan pada tahun hadapan kita akan dapat mengadakan perhimpunan agung secara fizikal seperti biasa dalam suasana yang tentunya lebih meriah.

5. Di awal ucapan saya ini, saya ingin merakamkan ucapan tahniah kepada semua barisan kepimpinan parti dalam Majlis Pimpinan Tertinggi, sayap Armada dan Srikandi, serta kepimpinan Bahagian dan Cawangan di seluruh negara yang telah memenangi pemilihan parti yang diadakan pada bulan Ogos yang lalu. Mudah-mudahan saudara dan saudari semua dapat menjalankan amanah dan menunaikan tanggungjawab dengan sebaik mungkin.

6. Saya juga ingin merakamkan ucapan setinggi-tinggi penghargaan dan terima kasih kepada semua barisan kepimpinan parti bagi penggal yang lalu atas segala sumbangan dan jasa bakti anda kepada parti.

7. Di kesempatan ini, saya juga ingin mengalu-alukan kehadiran YB Dato’ Seri Azmin Ali dan rakan-rakan mantan pimpinan Parti Keadilan Rakyat yang telah menyertai BERSATU ke Perhimpunan Agung Tahunan BERSATU buat pertama kalinya pada tahun ini. PENUBUHAN PERIKATAN NASIONAL Saudara dan saudari yang saya kasihi sekalian.

Baca Selanjutnya —–> Teks Ucapan Dasar YAB PM – PAT BERSATU Nov 2020

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker