Pathaan pecah panggung walau ada usaha diboikot

Pathaan pecah panggung walau ada usaha diboikot

FILEM kontroversi lakonan Shah Rukh Khan, Pathaan berdepan bantahan banyak kumpulan agama di India hingga menjurus kepada demonstrasi membakar poster.

Di sebalik hangatnya tentangan yang diterima, naskhah yang ditayangkan pada 25 Januari lalu mengutip kutipan pecah panggung apabila tayangan hari pertama saja mencecah hampir RM28.5 juta.

Jumlah tersebut adalah untuk kutipan hari pertama di India sahaja.

Secara tidak langsung, naskhah yang turut membariskan Deepika Padukone dan John Abraham tersebut mencatat sejarah sebagai filem Bollywood pertama mencapai jumlah perolehan sebanyak itu untuk tayangan hari pertama.

Dengan pembukaan sebanyak itu, Pathaan menjadi pembuka filem Bollywood terbesar pernah diterbitkan apabila menewaskan filem Thugs of Hindostan arahan Aamir Khan yang memperoleh RM26 juta pada hari pertama tayangan.

Malah buat julung kali sejak 33 tahun lalu pawagam di Kashmir mencatatkan jumlah penonton yang ramai sehingga banyak panggung wayang dibuka semula demi memenuhi permintaan ramai.

Apa pun, kejayaan filem aksi tersebut membuktikan aura Shah Rukh Khan selaku Raja Bollywood masih kekal ampuh biarpun empat tahun tanpa naskhah besar.

Pada masa sama, ramai menyatakan babak ‘panas’ yang pernah mendapat kecaman juga tidak dipotong seperti didesak beberapa pertubuhan keagamaan sebelum ini. K Online

Pathaan pecah panggung walau ada usaha diboikot

Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET

Azhar Sulaiman guna gelaran ‘mami’ dilabel pondan (Video)

Roh pencuri belum sampai, jasad telah sampai di balai polis [VIDEO]

Pengurus bank ‘kantoi’ simpan video lucah

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker