Rasa tiada harga diri jika kekal dalam perkahwinan – Ziana Zain

Rasa tiada harga diri jika kekal dalam perkahwinan – Ziana Zain

“Ingat saya heran (peduli) ke kat dia? Saya tak heranlah (pedulilah) kat dia.”

Demikian pengakuan meruntun jiwa penyanyi Ziana Zain bercerita tentang ungkapan yang keluar daripada bibir bekas suami, Armin Zaharin sekali gus membuatkan dirinya tawar hati sehingga mengakibatkan perceraian pada 2018.

Situasi yang berlaku sekitar 2016 tersebut juga menyebabkan Ziana atau nama sebenarnya, Siti Roziana Zain berasa seperti dirinya tiada harga diri apabila tidak dihargai seorang lelaki bernama suami.

“Sebagai isteri perasaan macam mana sebagai isteri? Berbelas tahun saya taat kepadanya, dia boleh cakap dia tak heran (peduli) dengan saya.

“Jadi, saya ke sahaja yang terdamba-dambakan dia. Perasaan waktu itu rasa macam tiada harga diri.

“Macam mana dia (bekas suami) tergamak keluarkan perkataan sebegitu. Saya isteri dia. Dia nak anak empat, saya beranak anak empat (orang).

“Saya hampir hilang nyawa 50-50 bertarung (nyawa) untuk dia dan this is the end (inikah pengakhirannya),” dedahnya dalam nada teresak-esak menerusi progam bual bicara, Next To Neelofa musim kedua, malam tadi.

Menurut Ziana, 54, sejak insiden terbabit yang berlaku pada 2016, hatinya mula menjauh dan menjurus ke arah yang paling ditakuti setiap wanita iaitu perceraian.

“Sejak 2016, hati saya jauh saja. Terkesan yang amat. Kalau dia (bekas suami) duduk sebelah kita atau kita nak tidur, saya macam minta pada Allah jangan dia duduk sebelah saya.

“Saya berdoa dan bertanya, kenapa saya macam ada rasa yang saya tak suka suami saya. Saya tak nak jadi isteri derhaka. Saya berdoa, kembalikan rasa kasih sayang terhadap suami saya,” kata pelantun lagu Putus Terpaksa itu.

Mengenang kembali kisah anak-anak pula, dia mengakui salah seorang anaknya menghidap Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD).

Malam kejadian anaknya didakwa dirotan bekas suami itulah titik tolak yang merubah hidupnya, Ziana ingin membulatkan hati melakukan keputusan tepat dengan meminta pertolongan daripada Allah SWT.

“Saya buat solat taubat, istikharah dan hajat. Lepas itu, saya tidur dan bangkit pukul 5 pagi,”jelasnya.

Ziana yang juga disapa sebagai Kak Gee memaklumkan, ternyata doa dan ibadatnya didengari Allah apabila satu persatu ‘rahsia’ bekas suami terbongkar.

“Selepas dua hari saya rasa macam memang inilah Allah nak tunjuk. Saya buat laporan,” jelasnya.

Terdahulu, Mei 2018, bekas suami Ziana, Armin Zaharin didakwa di Mahkamah Majistret Shah Alam atas tuduhan mencederakan anak lelakinya.

Perkahwinan mereka selama 20 tahun secara rasminya berakhir apabila Armin melafazkan talak satu di Mahkamah Rendah Syariah Shah Alam pada 12 Julai 2018. K Online

Rasa tiada harga diri jika kekal dalam perkahwinan – Ziana Zain


Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET


The Sara Sisters Dikritik Seksi Melampau

Ameera Khan Memang Fake?

Rishi Sunak ‘pemuja’ Israel

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker