Dakwa bapa tak ajar solat, isteri Aizat mohon jangan ‘judge’

Dakwa bapa tak ajar solat, isteri Aizat mohon jangan ‘judge’

Isteri penyanyi Aizat Amdan, Elyssa Alia Ilias tidak kisah dikritik namun menolak tohmahan berkaitan ejekan tubuh (body shaming) yang menyentuh nama ibu bapanya.

Kata Elyssa, 34, dia berlapang dada menerima segala teguran namun mengingatkan khalayak janganlah bersikap kejam menghakimi apa yang tidak sepatutnya.

“Saya tak kisah orang tegur pasal perangai atau rupa saya tapi jangan sentuh tentang tubuh badan saya.

“Bagi saya, anda tak patut menghakimi seseorang berdasarkan apa yang mereka pakai namun, saya tak kisah andai dihakimi disebabkan perangai.

“Saya berharap sesiapa selepas ini, apabila jumpa Aizat, jangan tegur dia ‘eh kau dah berisilah’. Tiada siapa suka dengan perkara begitu,” katanya kepada Kosmo! Online.

Elyssa yang juga merupakan pengurus Aizat sejak dua tahun lalu memaklumkan, kalau khalayak tidak menyukai apa yang digayakannya dalam media sosial, usahlah terlalu melulu mengkritik.

“Kalau tak suka apa saya pakai, saya tak paksa pun kalian tengok. Tapi, jangan sampai cakap benda-benda yang menyakitkan hati sehingga melibatkan ibu bapa saya.

“Kononnya, bapa tak ajar saya sembahyang sebab saya cakap Aizat jadi imam tapi, orang tak tahu betul-betul apa saya maksudkan dengan semua itu.

“Saya okey tapi ibu bapa saya tak okey. Pantang betul, orang kacau keluarga saya. Nak cakap saya bodoh ke bangang, saya tak kisah tapi tolong jangan sentuh keluarga atau tubuh saya.

“Saya tahu cara berpakaian saya sekarang tak elok. Tak cukup kain orang cakap. Saya mengaku tapi sedang mencuba untuk jadi yang lebih baik,” ujarnya.

Elyssa menegaskan, apa yang penting adalah dalaman seseorang berbanding luaran yang sering meraih perhatian khalayak.

“Saya percaya benda dalam hati dahulu barulah luaran. Kalau saya pakai tudung, tak sembahyang atau hisap rokok, melepak ke atau bersikap biadab, saya bukanlah nak sibuk menghakimi, saya rasa itu lagi teruk,” ujarnya. K Online

Dakwa bapa tak ajar solat, isteri Aizat mohon jangan ‘judge’


Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET


Kapal Layar Mewah Milik Siapa Bernilai RM200 Juta? [VIDEO]

Tembelang Pengkid ‘Mohd Syahid’ Pecah

Ahli Parlimen Bersatu sedar tiada peluang untuk menang

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker