Ali Puteh jual ayam untuk bayar duit balu Abam?


Ali Puteh jual ayam untuk bayar duit balu Abam?

Mengorak langkah ke dunia perniagaan pembekalan ayam mentah bersama jenama Red Grocer, pelawak, Ali Puteh, 34, bagaimanapun menegaskan, usaha yang dilakukan bukanlah untuk membayar sejumlah wang yang telah diperintahkan oleh Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur terhadap bekas balu abangnya, Siti Nor Hidayah Mohd Ali.

Menurut Ali atau nama sebenarnya, Syed Ali Mubarak Syed Mohd Ridzuan, hal itu perlu diperjelas olehnya memandangkan dia sedar akan ada mulut-mulut negatif yang akan membuat cerita tidak benar mengenainya.

“Saya baru sahaja menjalin usahasama sebagai duta untuk jenama Red Grocer. Dalam masa yang sama turut menggalas tugas sebagai rakan kongsi. Saya tahu, akan ada yang cakap kini mula berniaga sebab nak bayar duit itu tetapi bila fikir-fikir semula, netizen memang akan sentiasa bercakap pun.

“Saya memilih untuk senyum sahaja berkata terima kasih. Saya nak fokus pada kerja dan perniagaan ini saja. Saya tak kerja untuk bayar duit itu, tidak ada kaitan. Fokus berniaga ini lebih kepada fardu kifayah,”katanya.

Ali berkata demikian semasa ditemui di majlis perasmian dan pelantikannya sebagai duta di kilang Red Grocer di sini, baru-baru ini.

Selain itu, berkongsi mengenai bidang baru yang diterokainya itu, kata Ali, ia juga bukan penamat kepada perjalanan kerjaya seninya.

“Saya ini berpegang kepada pendirian untuk terus maju ke depan dalam apa sahaja yang saya lakukan. Begitu juga bila sebut tentang industri. Berniaga bukan bermakna saya akan mematikan kerja-kerja seni saya,”katanya.

“Jika masih diberi peluang untuk bermain di gelanggang seni, saya akan bermain. Saya dengan Mamak pun tak pernah membubarkan kumpulan Puteh.

“Hal ini sudah dibincangkan awal-awal. Kalau membabitkan kerja-kerja untuk Kumpulan Puteh, kami akan bergerak sama. Kalau untuk kerjaya solo, masing-masing akan menghormati jalan masing-masing,”katanya.

Untuk info, pada 18 Februari 2022, mahkamah telah memerintahkan Ali untuk membayar kos sebanyak RM60,000 kepada bekas kakak iparnya itu akibat mengeluarkan kata-kata aib di Instagramnya pada dua tahun lalu.

Ali pada masa yang sama memaklumkan akan membuat rayuan di Mahkamah Tinggi berikutan terdapat beberapa fakta yang didakwa tidak tepat. Utusan

Ali Puteh jual ayam untuk bayar duit balu Abam?


Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET


Bersatu cari rakan lain kerana tak yakin dengan kekuatan PAS

Buffet Ramadhan Kuala Lumpur Selangor 2022 (TERKINI)

Resepi ayam menangis meraung, kecur air liur

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker