Intan Najuwa buat pengakuan baru pertama kali lakukannya

Intan Najuwa buat pengakuan baru pertama kali lakukannya

Pelakon berbakat, Intan Najuwa mengakui watak Dilaila yang dilakonkannya di dalam drama terbaharu, Bunga Hati berbeza dengan karakter yang pernah dibawakannya sebelum ini.

Kata Intan atau nama sebenar Intan Najuwa Abdul Wahid, 24, watak tersebut cukup mencabar kerana melibatkan banyak adegan lasak yang memerlukan ketahanan fizikal.

“Dilaila agak lasak. Jadi ada adegan terjun sungai, masuk selut dan terjun bendang.

“Pertama kali saya buat perkara-perkara tersebut. Jadi ia menarik dan menjadi pengalaman yang tidak boleh dilupakan,” katanya.

Kata anak kelahiran Johor Bahru ini, bekerja dalam musim pandemik cukup mencabar memandangkan banyak perkara yang perlu diambil kira dan dijaga lebih-lebih lagi soal keselamatan.

“Kena jaga prosedur operasi standard (SOP). Tak boleh cuai.

“Agak susah juga, sebab kerja dalam kumpulan dan orang ramai. Kena lakukan ujian saringan Covid-19 untuk pastikan semua sihat,” katanya lagi.

Tambah Intan lagi, selain proses penggambaran yang kebanyakannya diadakan di kawasan terbuka, dia, pelakon dan kru penggambaran yang lain terpaksa bergerak ke luar ibu kota memandangkan proses rakaman berjalan di Perlis.

“Banyak adegan luar. Jadi perlu berdepan hujan dan panas.

“Shooting pula dilakukan di Perlis. Oleh itu, kena sesuaikan diri di tempat orang,” tambahnya.

Disoal tentang pengalaman berlakon dibawah arahan pengarah Jamal Khan dan Che Mi, Intan memberitahu dia selesa lebih-lebih lagi kedua-dua pengarah saling membantu menjayakan karakter dilakonkannya.

“Jamal dan Che Mi sangat membantu untuk saya bawakan karakter. Untuk setiap adegan, kami sama-sama berbincang,” jelasnya. Utusan

Intan Najuwa buat pengakuan baru pertama kali lakukannya


Baca Artikel Menarik :

Layari Laman Facebook MYKMU</a


Doktor beri amaran trend ‘ayam mengantuk’

Tukang Masak Dedah ‘Rahsia Besar’ Cara Masak Nasi Putih Sedap, Bukan Masak Begitu Saja

Ismail Sabri tidak guna kroni masuk UM

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker