BTS cipta sejarah dalam American Music Award 2021

BTS cipta sejarah dalam American Music Award 2021

LOS ANGELES: Kumpulan K-Pop ternama, BTS mencipta sejarah apabila menjadi artis Asia pertama yang merangkul anugerah Artis Sepanjang Tahun, American Music Awards 2021.

Kumpulan tersebut mengenepikan pencabar terdekat seperti Taylor Swift, Drake dan The Weekend.

Kemenangan BTS di anugerah berprestij itu menjadi pencapaian terbesar dengan tiga anugerah utama termasuk Pop DuO atau Berkumpulan Kegemaran dan Lagu Pop Kegemaran untuk Butter berjaya dibawa pulang.

Salah seorang anggotanya, Kim Nam Joon atau lebih dikenali sebagai RM menyifatkan kemenangan mereka sebagai keajaiban yang tidak disangka-sangka.

“Tujuh remaja dari Korea, bersatu kerana cinta kepada muzik dan meraih sokongan serta kasih sayang daripada ‘armies’ seluruh dunia.

“Semua ini adalah satu keajaiban. Kami tidak akan mensia-siakan kemenangan ini,” katanya.

BTS juga tampil memeriahkan acara dengan persembahan lagu Butter. Megan Thee Stalion yang yang sepatutnya tampil menghiburkan bersama kumpulan tersebut terpaksa menarik diri di saat akhir atas sebab peribadi.

American Music Award tahun ini diserikan dengan penampilan penyanyi rap wanita terkemuka, Cardi B sebagai pengacara.

Pada masa yang sama, persembahan memukau daripada penghibur kelas satu antaranya Bruno Mars dan Anderson, Paak dan Jenifer Lopez turut menjadi tarikan utama di majlis tersebut.

Dalam pada itu, penyanyi meningkat naik, Olivia Rodrigo yang menerima tujuh pencalonan tidak pulang dengan tangan kosong apabila berjaya memenangi anugerah Artis Baharu Kegemaran. Utusan

BTS cipta sejarah dalam American Music Award 2021


Baca Artikel Menarik :

Layari Laman Facebook MYKMU

Sebaik-baik perjanjian adalah pembentukan Muafakat Nasional – Nik Abduh

Sotong kayangan nasi kandaq, 2 ekor RM100

Related Articles

Check Also
Close
Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker