Kemuncak sensasi Nia Ramadhani

Sebaran :

Kemuncak sensasi Nia Ramadhani

WATAKNYA sebagai seorang gadis kejam dan tamak bernama Siska dalam sinetron Bawang Merah Bawang Putih cukup meninggalkan kesan kepada penonton sehingga dibenci ramai.

Penangan dan keberkesanan lakonan pemilik nama pentas Nia Ramadhani dalam sinetron tersebut bagaimanapun berjaya meledakkan namanya sebagai aktres seberang yang begitu terkenal dalam penonton di Malaysia.

Memiliki seraut wajah kacukan Norway, Belanda dan Indonesia, tiada siapa dapat menafikan pesona yang dimiliki wanita yang juga berketurunan Sunda itu.

Roda kehidupannya juga boleh dikira cukup bertuah. Bukan sahaja dikurniakan bakat dan wajah jelita, gaya hidup yang dilaluinya juga terlihat ‘luar biasa’ terutama selepas mendirikan rumah tangga bersama seorang ahli perniagaan kaya-raya, Anindra Ardiansyah Bakrie atau lebih dikenali sebagai Ardie Bakrie.

Hidup dalam limpah kemewahan bersama suami serta tiga orang anaknya menjadikan Nia sebagai wanita yang cukup bertuah.

Namun sayang, segala-galanya berubah dalam sekelip mata. Tanggal 8 Julai lalu menjadi titik hitam buat Nia dan suaminya selepas ditahan polis atas kesalahan penyalahgunaan dadah.

Industri hiburan Indonesia kecoh selepas aktres yang disifatkan sudah cukup punya segala-galanya itu terpalit dengan skandal dadah sehingga mencalar segala reputasi miliknya.

Ramalan nasib

Satu persatu kisah kehidupan peribadinya dikorek. Malah apa yang mengejutkan, kontroversi yang terjadi kepada Nia dan suami sebenarnya telah dijangka oleh peramal terkenal, Mbak You sebelum figura itu meninggal dunia bulan lalu.

Dalam ramalan yang dibuat, Mbak You mengandaikan pada tahun 2021, terdapat seorang seniman (anak seni) yang memiliki nama cukup besar akan ditangkap kerana terlibat dengan kes dadah di wilayah Jakarta.

“Daripada pengamatan saya pada tahun 2021, terdapat dua seniman yang akan ditangkap kerana terkait dengan kes dadah. Penangkapan akan dilakukan di wilayah Jakarta.

“Kita berada dalam era yang sangat sulit dan semakin sulit bagi orang untuk mencari kehidupan,” kata Mbak You menerusi ramalan yang dibuat sekitar awal tahun.

Tidak cukup dengan itu, seorang penganalisis nama, Helen Kristy atau Heleni dalam kajiannya berkata, pelakon itu ditimpa nasib malang disebabkan tindakan menukar nama.

Mungkin tidak ramai yang mengetahui bahawa Nia sebelum ini telah menukar namanya sebanyak tiga kali.

Dilahirkan dengan nama lengkap Prianti Nur Ramadhani, dia kemudiannya menukar nama kepada Nia Ramadhani sebagai nama pentas selepas terjun ke dunia hiburan.

Selepas berkahwin dengan Ardi Bakrie pada tahun 2010, Nia sekali lagi menukar namanya menjadi Ramadhania Ardiansyah Bakrie yang dianggap mempunyai sifat negatif.

“Nama Ramadhania Ardiansyah Bakrie menyebabkan Nia memiliki gangguan mental dan berdepan dengan masalah hukum (jenayah). Nama tersebut dianggap kurang bernasib baik daripada segi kesihatan dan berbahaya dalam perjalanan hidupnya.

“Tahun 2021 merupakan tahun yang berat untuk Nia dan untuk tahun-tahun seterusnya, kerana akan berurusan dengan pihak berwajib (polis),” ujar Heleni.

Daripada ketiga-tiga nama tersebut, Heleni berkata, nama asalnya iaitu Priyanti Nur Ramadhani ialah terbaik walaupun kehidupannya mungkin tidak semegah ketika menggunakan nama Nia Ramadhani.

Perkahwinan mewah

Sejak menjadi artis pada usia remaja dan kemudiannya berkahwin dengan ahli perniagaan muda, kehidupan Nia memang selalu menjadi perhatian masyarakat.

Ramai yang tertanya-tanya bagaimana Nia bertemu dengan suaminya dan memutuskan untuk berkahwin pada usia muda sebelum mengambil keputusan berehat daripada dunia hiburan.

Perkahwinan Nia dan Ardi juga menjadi berita besar di Indonesia saat kedua-dua mereka disatukan sebagai suami isteri pada tanggal 1 April 2010.

Disebut sebagai perkahwinan paling mewah ketika itu, dikhabarkan majlis perkahwinan mereka telah menelan belanja sehingga 10 bilion rupiah (RM2.9 juta).

Bahkan, cincin pernikahan Nia dan Ardi turut mencuri perhatian ramai.

Cincin berlian yang ditempah khas dari Thailand tersebut memiliki warna merah yang merupakan campuran darah Nia dan suaminya.

Berkahwin dengan seorang ahli perniagaan kaya-raya menjadikan kehidupan Nia pada ketika itu sangat mewah dan luar biasa.


Menurut laporan suara.com, Nia dikhabarkan selalu menganjurkan pesta khas untuk menyambut ulang tahun kelahiran anjing miliknya yang dibeli dengan harga ratusan ribu ringgit.

“Saya ada seekor anjing kesayangan bernama Maxi dan tidak kisah untuk berbelanja besar ketika menyambut ulang tahun pertama kelahirannya.

“Maxi sudah saya anggap seperti keluarga sendiri dan harus menikmati apa yang saya miliki,” ujar Nia.

Gara-gara melalui kehidupan yang terlalu mewah, ada masanya Nia menuai rasa ‘jijik’ dalam kalangan masyarakat kerana dianggap ‘bodoh’ dalam sesuatu perkara.

Sensasi mual

Misalnya, Nia pernah menarik perhatian ramai apabila mengakui tidak pandai mengupas buah salak apabila diminta suaminya berbuat demikian.

“Bagaimana cara hendak kupas kulit salak? Adakah dengan menggunakan pisau atau digigit,” ujarnya.

Tidak cukup dengan itu, Nia kembali tular pada tahun lalu apabila meluahkan tidak pandai menggoreng telur. Bahkan dia juga tidak mengenali makanan tradisional Indonesia iaitu tempe sehingga membuatkan masyarakat meluat dengannya.

Selain itu, Nia juga mengaku bahawa dia tidak pandai untuk mengupas dan memotong buah-buahan. Ujar Nia, ibu mentuanya melarang dia menggunakan pisau, bimbang jarinya akan terluka.

Lebih membuatkan masyarakat terkedu apabila pelakon filem seram, Suster Ngesot itu mengaku bahawa dia tidak pernah mencuci pinggan mangkuk sejak 17 tahun lalu.

“Sudah 17 tahun saya tidak mencuci pinggan mangkuk. Kali terakhir saya membuat pekerjaan itu adalah ketika berusia 12 tahun,” jelasnya.

Selama 11 tahun bernikah dengan Ardi sehingga memiliki tiga orang anak iaitu Mikhayla Zalinda Bakrie, Mainaka Zanatti Bakrie dan Magika Zalardi Bakrie, rumah tangga Nia terbilang jauh daripada gosip.

Kanvas kehidupan Nia dan suami cukup indah sehingga membuatkan ramai yang cemburu, tetapi itu beberapa hari lalu.

Kini, kedua-dua mereka berada di sebuah pusat pemulihan dan menanti hukum yang bakal dijatuhkan. Nia sendiri menggelar dirinya sebagai contoh buruk yang tidak seharusnya menjadi ikutan. Sayang sekali, kemewahannya telah disia-siakan.
K Online

Kemuncak sensasi Nia Ramadhani


Baca Artikel Menarik :

Layari Laman Facebook MYKMU


Bukalah hati, belanjalah kerajaan – Shahril Hamdan


Sebaran :

Leave a Reply