Dolla mahu bantu golongan yang memerlukan

Sebaran :


Dolla mahu bantu golongan yang memerlukan

Dolla cari golongan yang memerlukan untuk hulur bantuan
Oleh URTV -June 22, 20210243

HANYA dengan komen, anda dapat membantu. Itu gambaran kepada program khidmat masyarakat (CSR) membabitkan kumpulan popular, Dolla yang bekerjasama dengan badan bukan kerajaan (NGO) The Giving Bank (TGB).

Projek yang dikenali sebagai Live to Give, The Giving Bank X Dolla itu adalah kempen amal di mana artis terbabit mempromosikan tujuan program itu dijalankan bagi mencari empat individu yang memerlukan.

Menyedari ramai yang tidak mempunyai informasi tepat dan tempat untuk mencari mereka yang memerlukan bantuan sumbangan, The Giving Bank X Dolla ini adalah platform untuk mereka merealisasikan perkara itu.

Mewakili Dolla, Sabrina atau Sabronzo berkata, projek berkenaan adalah peluang terbaik buat dirinya bersama tiga rakan kumpulan lain iaitu Tabby, Angel dan Syasya untuk membantu mereka yang benar-benar memerlukan.

“Sejujurnya, kami sangat gembira apabila dipilih pihak The Giving Bank untuk berkolaborasi dalam projek CSR ini. Saya berasakan ini sesuatu yang bagus yang mana ramai golongan memerlukan dalam keadaan negara kita yang masih dilanda penularan Covid-19.

“Daripada Dolla sendiri, ini adalah waktu tepat buat kami membantu mereka yang kurang bernasib baik. Diakui, kami pun tak selalu dapat peluang seperti ini. Jadi, kesempatan yang ada ini bakal digunakan sebaik mungkin.

“Sekurang-kurangnya dengan usaha yang dijalankan ini ia dapat membantu dan mengubah nasib mereka. Platform yang disediakan pihak The Giving Bank ini pastinya sangat bermanfaat untuk semua,” katanya.

Langkah untuk membantu misi pencarian golongan yang memerlukan
Menurut Sabronzo, Dolla turut mengajak orang ramai untuk bersama-sama mereka mengenal pasti dan membantu golongan yang memerlukan.

“Kami akan mencari empat individu yang layak menerima bantuan. Cuma, tugas peminat dan orang ramai pula adalah mereka juga boleh pergi ke ruangan komen dengan memberikan informasi mana-mana individu yang memerlukan bantuan.

“Dari situ, mungkin pengguna laman sosial lain yang ingin turut serta dengan kami dalam program ini dapat menghulurkan bantuan. Jadi, semakin ramai yang memerlukan dapat diberikan bantuan,” ujarnya.

Melihatkan situasi semasa dalam negara ditambah dengan pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) 3.0 ternyata memberi kesan yang besar kepada ramai pihak.

Ada yang hilang punca pendapatan, tidak kurang juga yang terpaksa mencari alternatif lain bagi menampung kehidupan seharian.

Sabronzo berkata, apa yang paling penting ketika ini adalah setiap orang perlu bersabar dan sentiasa kuatkan diri untuk terus bertahan.

“Diakui sudah lebih setahun kita berada dalam keadaan yang kurang stabil. Bukan saja orang biasa, tapi kami dalam industri seni juga terkena tempias sama. Cuma, Dolla bersyukur kerana sebelum ini ada beberapa projek. Tapi, bagi mereka yang terputus punca pendapatan sudah semestinya berasa risau dan mungkin dalam keadaan tekanan.

“Nasihat saya, harap semua boleh bersabar sikit lagi. Semoga dengan kesabaran yang ada membolehkan kita menjalankan aktiviti macam biasa suatu hari nanti. Bagi peniaga, mereka boleh berniaga macam biasa. Insya-Allah, kita boleh kembali normal,” jelasnya.

Sementara itu, bagi Pengasas dan Presiden The Giving Bank, Dr Janson Ang Chee Wee, setiap agama mengajar pengikutnya untuk memberi dan berkongsi.

“Ada kitab suci dari semua kepercayaan yang sebenarnya mengajar kita untuk memberi dan berkongsi. Tetapi mungkin dalam dunia yang serba pantas ini, kata-kata memberi dan berkongsi tidak lagi kosong.

“Layanan kepada orang lain adalah harga yang perlu diterima oleh semua. Sebahagian daripadanya menjadi seseorang adalah mengenai menolong dan mengangkat orang lain. Sekiranya ada tindakan yang lebih baik dari seorang lelaki daripada apa yang dia lakukan, itu mesti dengan apa yang dia berikan.

“Dalam amal tidak ada kelebihan. Negara ini tidak akan menjadi tempat yang baik untuk kita tinggal melainkan kita menjadikannya tempat yang baik untuk kita semua tinggal,” katanya.

Terdapat empat cara mudah untuk orang ramai terbabit dalam The Giving Bank X Dolla.

Langkah pertama adalah dengan ‘follow’ Instagram The Giving Bank. Kedua, tekan butang ‘like’ pada hantaran yang dimuat naik, ketiga, ‘mention’ nama individu yang anda rasakan layak menerima bantuan dan terakhir, kongsikan hantaran dimuat naik TGB itu di Instagram Story anda. Utv

Dolla mahu bantu golongan yang memerlukan


Baca Artikel Menarik :

Layari Laman Facebook MYKMU


Amy Search ambil vaksin sambil belanja Fantasia Bulan Madu [VIDEO]


Sebaran :

Leave a Reply