Dah berbulan Sajat Hilang, Aliff Syukri Tak Sengaja Bagitahu dia Di Mana

Dah berbulan Sajat Hilang, Aliff Syukri Tak Sengaja Bagitahu dia Di Mana. Selepas beberapa bulan menghilangkan diri, usahawan sensasi Datuk Seri Aliff Syukri memohon rakan baiknya, Nur Sajat agar pulang ke tanah air untuk menyelesaikan semua kontroversi selama ini.

Tutur pemilik nama penuh Aliff Syukri Kamarzaman, 34, itu, Sajat tidak seharusnya melarikan diri dan menyorok kerana kesalahan yang dilakukannya boleh diselesaikan dengan cara yang baik.

Sajat di Luar Malaysia

Dalam pada itu, Dato Aliff seolah-olah tahu bahawa Sajat telah keluar dari Malaysia walapun sebelum ini Sajat menafikan yang dia berada di luar Negara

“Kepada sahabat saya Sajat, pulanglah ke Malaysia. Ibu bapa dan anak-anak pasti merindui awak pada hari raya ini.

“Saya juga pohon kepada rakyat Malaysia dapat mendoakan perkara yang baik-baik kepadanya,” katanya kepada Kosmo! Online.

Sementara itu, sejak semalam, Sajat juga kerap memuat naik beberapa hantaran Instagram serta menyatakan kerinduan untuk menyambut hari lebaran bersama keluarga.

Untuk rekod, Sajat atau nama sebenarnya Muhammad Sajjad Kamaruzzaman didakwa telah melarikan diri ke sebuah lokasi yang dipercayai di luar negara.

Terdahulu, mahkamah mengeluarkan waran tangkap ke atas usahawan kosmetik tersebut selepas dia gagal hadir prosiding sebutan semula pertuduhan berpakaian menyerupai wanita sehingga menyebabkan agama Islam dipandang hina pada 23 Februari lalu.

Sejak waran berkenaan dikeluarkan, Nur Sajat terus menghilangkan diri dan dipercayai menyembunyikan diri bagi mengelakkan dirinya dicekup Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS).

Sebelum ini Nur Sajat hanya mengemukakan surat MC (sijil cuti sakit) selama dua hari yang diperoleh daripada hospital kerajaan kepada Peguam Syarienya, Zuri Zabuddin Budiman menerusi aplikasi WhatApps.

Kosmo! sebelum ini melaporkan JAIS sedang memburu Nur Sajat selepas waran tangkap dkeluarkan ke atasnya.

Manusia Bertopengkan Syaitan

Dalam pada itu Usahawan kosmetik sensasi yang masih hilang jejak, Nur Sajat terus memuat naik kenyataan kontroversi menerusi Instagramnya.

Terbaharu, Nur Sajat atau nama lengkapnya, Muhammad Sajjad Kamaruzzaman, 36, menyifatkan kebanyakan manusia bersifat munafik.

“Biarlah tiada agama daripada ada agama, rasa diri itu bagus dari tak pernah buat dosa. Kebanyakannya ramai munafik. Manusia bertopengkan syaitan,” tulisnya melalui InstaStory.

ANTARA luahan Sajat dalam Instagramnya.

Tulis Sajat juga, orang cerdik agama yang membuatkan dirinya menjauhi dari agama Islam.

“Orang agama yang minta sangat aku jauh dari agama Islam. Lagi aku pertahankan, lagi mereka buli aku. Orang-orang acah alim, semua sibuk maki, hina, herdik dan beri sindirian yang menghina.

“Aku dengan cara aku dan aku tak percaya mana-mana dah. Bagi aku semua itu karut,” ujarnya.

Untuk rekod, sudah Sajat sebulan diburu Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS).

Sehingga kini, usahawan itu masih belum berjaya dijejaki sejak waran tangkap ke atasnya dikeluarkan 23 Februari lalu. Pihak polis memaklumkan kemungkinan Sajat berada di luar negara.

Dah berbulan Sajat Hilang, Aliff Syukri Tak Sengaja Bagitahu dia Di Mana.


Baca Artikel Menarik

Layari Laman Facebook My KMU NeT


Cari pasal, Aliff Syukri pukul Ac Mizal

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker