Along buka cerita apa yang terjadi padanya sekarang ini yang buat ramai risau


Kuala Lumpur: “Kalaulah dulu saya kerap lakukan pemeriksaan kesihatan, mungkin buah pnggang saya dapat diseIamatkan,” kata peIakon Along Eyzendy, 42, yang kini menghidap sak1t buah pnggang.Along berkata, kali terakhir dia melakukan pemeriksaan kesihatan ialah ketika berusia 18 tahun.

Pada 2019 ketika meraikan ulang tahun kelahiran ke-40, dia menjalani pemeriksaan kesihatan dan d9ktor memaklumkan buah pnggangnya r0sak dan hanya 19 peratus berfungsi.

Sehubungan itu, Along mahu menasihatkan orang ramai supaya menjalani pemeriksaan kesihatan bagi mengetahui mengenai keadaan tubuh badan sebelum semuanya terlambat.

“Saya nak beri kesedaran kepada orang ramai bahawa pemeriksaan kesihatan itu adalah perlu. Walaupun kita sihat, tapi kita tak tahu dalaman kita sama ada sihat atau tak,” katanya.

Along berkata, dia juga bakal menjalani pembdahan pemindahan buah pnggang dan sudah melakukan beberapa ujian.

“Keadaan buah pnggang saya semakin tervk dan saya rasa sekarang memang sudah r0sak sepenuhnya,” katanya.

Along turut berk0ngsi semangat dan nasihat kepada pesak1t2 buah pnggang sepertinya supaya bangkit dan teruskan kehidupan.

“Kepada mereka yang sama seperti saya, saya faham, apa yang berlaku mampu membuatkan kita bersed1h dan kemrungan. Saya juga melaluinya.

“Namun, sama-sama kita bangkit. Sama-sama kita wujudkan semula semangat untuk terus berjuang dan teruskan kehidupan demi kelangsungan kita dan keluarga,” katanya.

Lelaki lari pemeriksaan polis terbabas langgar van

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker