[VIDEO] Warga Nigeria Cuba Rogol Anak Tiri, Cucu Tiri Pula Mati Dicampak Dari Aparment

Kuala Lumpur: “Saya lihat suspek membaling telefon pintar terlebih dahulu sebelum mencampak Adam yang berusia empat tahun dari kediamannya di tingkat empat,” kata Idayu Ismail, 24.

Idayu adalah saksi kejadian yang turut sama membantu menyelamatkan seorang wanita yang juga ibu tiri daripada dipukul suspek.

Menceritakan kejadian, Idayu berkata, pada 7.40 pagi, dia terdengar bunyi bising dari tingkat atas kediamannya itu.

“Namun selepas itu saya melihat jiran saya menarik ibunya dalam keadaan berlumuran darah dan dalam keadaan berbogel di tangga hadapan rumah saya.

“Saya dan keluarga menyelamatkan wanita itu namun tidak lama kemudian saya melihat suspek yang juga dalam keadaan bogel membaling telefon pintar dari tingkat atas,” katanya ketika ditemui di lokasi kejadian, di sini, hari ini.

Menurutnya, suspek kemudian mencampak kanak-kanak lelaki berusia empat tahun di bahagian bawah.

“Kanak-kanak itu memang kami kenali sebagai Adam. Keadaan panik saya kemudian menghubungi polis.

Katanya, sebelum kejadian tidak ada perkara aneh termasuk malam sebelum kejadian.

“Sebelum ini keluarga mereka tidak pernah bergaduh dan selalu turun ke bawah untuk berekreasi,” katanya.

Sementara itu, Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur, Senior Asisten Komisioner Nik Ros Azhan Nik Abd Hamid berkata, suspek cedera selepas turut melompat keluar melalui tingkap sama dan ditangkap oleh pengawal keselamatan dan orang awam sebelum diserahkan kepada polis.

Katanya, siasatan mendapati, suspek warga Nigeria berusia 42 tahun cuba merogol seorang anak tirinya namun dihalang oleh isteri dan anak-anak yang lain.

Kes disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksan

[embedyt] https://www.youtube.com/watch?v=I-4bvl19U4A[/embedyt]

Sebelum ini..

Kuala Lumpur: Kanak-kanak berusia empat tahun maut dipercayai dicampak dari tingkat empat apartment di Danau Kota, di sini, hari ini.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur, Senior Asisten Komisioner Nik Ros Azhan Nik Abd Hamid berkata, pihaknya menerima panggilan berhubung kejadian pada 8 pagi.

“Siasatan mendapati, suspek warga Nigeria berusia 42 tahun cuba merogol salah seorang anak tirinya yang sedang tidur di ruang tamu namun cuba dihalang oleh isteri dan anak-anak yang lain.

“Anak tiri mangsa berusia 19 hingga 29 tahun itu cuba menghalang suspek berang dengan kejadian itu, suspek mengamuk dan memukul serta menghentak kesemua mangsa yang ada di dalam rumah berkenaan,” katanya.

 

Nik Ros Azhan berkata, isteri dan anak-anak cuba menyelamatkan diri dan keluar dari rumah untuk dapatkan bantuan jiran dan pengawal keselamatan.

“Melihat mangsa menjerit dan meminta tolong suspek kemudian mengangkat mangsa, membawanya ke tingkap luar bilik utama dan mencampak keluar hingga jatuh ke bawah.

“Suspek juga turut melompat keluar melalui tingkap yang sama.

“Suspek yang cedera tidak dapat melarikan diri dan ditangkap oleh pengawal keselamatan dan orang awam sebelum diserahkan kepada polis.

“Suspek dan mangsa dibawa ke Hospital Kuala Lumpur (HKL) untuk rawatan sebelum ditahan bagi membantu siasatan mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksan,” katanya.- HM

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker