Semua wakil rakyat perlu sokong Belanjawan 2021

IPOH – UMNO Perak menggesa semua wakil rakyat menyokong pembentangan Belanjawan 2021 pada 6 November ini demi kesejahteraan rakyat dan negara.

Ketua Penerangannya, Datuk Mohd Zolkafly Harun berkata, pemimpin parti juga harus menghentikan permainan politik yang boleh membuatkan rakyat kecewa dengan mandat yang telah diberikan.

Menurutnya, setiap tindak tanduk sebagai wakil rakyat perlu diadakan secara musyawarah dengan memikirkan kebajikan dan kepentingan rakyat.

Darurat bolehkan Belanjawan 2021 tanpa kelulusan Parlimen

“Semua pemimpin parti politik di setiap peringkat harus akur dan mentaati keputusan Yang di-Pertuan Agong untuk tidak meneruskan polemik politik yang boleh menggugat dan menghimpit kehidupan rakyat.

“Kerajaan juga harus bersama dengan rakyat dalam memerangi penularan pandemik koronavirus (Covid-19) yang semakin meningkat,” katanya dalam satu kenyataan di sini hari ini.

Mohd Zolkafly berkata, keputusan Majlis Raja-raja Melayu amat tepat dengan tidak mengisytiharkan darurat.

Najib Cadang Muhyiddin Berunding Dengan Semua Pihak, MP Yang Tolak Belanjawan 2021 Akan Dikecam Rakyat

“Seri Paduka Baginda dan Raja-raja Melayu dapat merasakan denyut nadi rakyat yang menanggung kesempitan hidup akibat daripada (koronavirus) Covid-19 dari segi kedudukan ekonomi dan kehidupan seharian.

“Semua pihak perlu mengambil iktibar dan menghormati Institusi Raja Berperlembagaan di mana setiap cadangan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin selaku penasihat akan didengari,” katanya.

Bung Moktar beri jaminan ahli Parlimen UMNO akan sokong Belanjawan 2021

 

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker