Mesyuarat Khas Perdana Menteri Bersama MB dan KM Esok Batal

KUALA LUMPUR – Pertemuan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin bersama Menteri-Menteri Besar dan Ketua Menteri yang dijadual berlangsung Putrajaya esok dibatalkan.

Media melaporkan antara ketua negeri yang memaklumkan berhubung pembatalan mesyuarat khas tersebut ialah Ketua Menteri Pulau Pinang, Chow Kon Yeow, Ketua Menteri Sarawak, Datuk Patinggi Abang Johari Tun Openg, Menteri Besar Negeri Sembilan, Datuk Seri Aminuddin Harun dan Menteri Besar Johor, Datuk Hasni Mohammad.

Namun difahamkan sehingga kini, mesyuarat khas Kabinet masih diteruskan.

Setelah Permintaan Ditolak Agong, Muhyiddin Pertimbang Letak Jawatan?

Antara inti pati mesyuarat akan membincangkan keputusan Yang di-Pertuan Agong, Al-Sultan Abdulah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah yang menolak cadangan Jemaah Menteri yang diketuai Perdana Menteri supaya mengisytiharkan darurat bagi memerangi pandemik Covid-19.

Muhyiddin bersama sekumpulan anggota Kabinet menghadap Seri Paduka Baginda Jumaat lalu di Pahang bagi mempersembahkan keputusan mesyuarat Jemaah Menteri.

Susulan itu, baginda telah memanggil Raja-Raja Melayu untuk berbincang mengenai perkara tersebut hari ini di Istana Negara.

‘Darurat Ditolak Agong’ Kekalahan Moral Buat Muhyiddin

Malam ini, menteri-menteri Kabinet mengadakan pertemuan mengejut di kediaman Muhyiddin, di Bukit Damansara.

Terdahulu SuaraTV melaporkan Perdana Menteri memanggil menteri Kabinet ke kediamannya bagi membincangkan keputusan Agong yang menolak cadangan Kabinet untuk isytihar darurat.

Menurut sumber, Muhyiddin mempertimbangkan untuk melepaskan jawatan dan mahu berbincang tentang hasratnya itu dengan jemaah Kabinet secara tidak rasmi. Suara TV

Muhyiddin jumpa semua MB, KM esok

 

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker