Dah nama pun penyamun, semua dia…

Kuala Lumpur: Seorang daripada dua penjenayah yang sepatutnya menjalani kuarantin sanggup melanggar arahan itu untuk mencuri motosikal di parkir motosikal di Pusat Perubatan Universiti Malaya (PPUM), di sini.

Namun, niat dua penjenayah terbabit menjadi sia-sia apabila mereka bukan sahaja gagal mencuri motosikal sebaliknya ditahan ketika melakukan cuba melarikan kenderaan itu, semalam.

Ketua Polis Daerah Brickfields Asisten Komisioner Zairulnizam Mohd Zainuddin @ Hilmi berkata, pihaknya menerima laporan berhubung kejadian curi motosikal itu pada 4.24 petang, semalam.

“Pemilik motosikal yang juga anggota polis bantuan bertugas di PPUM memaklumkan dia melihat dua lelaki tidak dikenali cuba curi motosikalnya jenis Yamaha 125Z ketika dalam perjalanan ke tempat letak motosikal berkenaan selepas selesai tugas.

13 samseng jalanan ‘berpesta’ ditahan

“Mangsa meminta bantuan rakan setugasnya sebelum berjaya menahan kedua-dua suspek masing-masing berusia 19 dan 26 tahun,” katanya dalam kenyataan, hari ini.

Zairulnizam berkata, hasil pemeriksaan dilakukan menemui beberapa peralatan dipercayai digunakan untuk mencuri motosikal termasuk pemutar skru dan sarung tangan.

“Pemeriksaan suhu badan terhadap dua suspek berkenaan mendapati seorang daripada mereka mencatatkan suhu tinggi iaitu 38.5 selsius sebelum dia ditahan di wad kerana mempunyai simptom demam dan batuk.

“Suspek itu memaklumkan bahawa dia adalah kontak rapat kepada seorang individu dalam pengawasan (PUS) yang memakai gelang pink yang dikuarantinkan di sebuah rumah di Projek Perumahan Rakyat (PPR) Kerinchi.

Realiti buat Anwar dan UMNO

“Difahamkan suspek berkenaan sudah menjalani ujian saringan Covid-19, namun keputusan belum diperolehi,” katanya.

Beliau berkata, suspek pertama pula sedang dirawat ke unit kecemasan hospital berkenaan kerana mengalami luka di bibir akibat pergelutan ketika tangkapan dilakukan.

“Semakan mendapati kedua-dua suspek mempunyai rekod berkaitan kes dadah. Sehingga kini, kedua-dua suspek berkenaan belum dapat disoal siasat. Kes itu disiasat mengikut Seksyen 379A Kanun Keseksaan dan Seksyen 511 Kanun Keseksaan,” katanya.

Katanya, menasihatkan orang ramai yang mempunyai maklumat berhubung kejadian jenayah di daerah ini supaya terus menghubungi talian kecemasan atau hubungi Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Brickfields di talian 03-22979222 untuk mendapatkan bantuan daripada polis.

Game plan Azmin dan Hamzah

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker