Kes Cuci Duit Haram, BabyAnamoi Update Status Buat Bawang Rangers Takut? Usik jugakkkk muhahahahaha

MALAYSIA: Sudah beberapa hari berlalu berkaitan dengan kes SPRM membab1tkan selebriti tanah air Shuib dengan beberapa individu lain termasuk yang berpangkat dato dan datuk seri.

Untuk pengetahuan semua, kes tersebut masih lagi di bawah s1asatan pihak SPRM. Mereka yang ditahn adalah untuk beri kerjasama kepada SPRM menyelesaikan kes tersebut.

Di media sosial ramai yang mengatakan bahawa beberapa individu ditahn tersebut merupakan orang yang terlibat sebagai ejen atau boss “macav scammer”.

Untuk pengetahuan semua, Suruhanjaya Penceghn Rasvah Malaysia (SPRM) membekukan 750 akaun dengan simpanan kira-kira RM75 juta hasil aktiviti pengubahan wang haram, termasuk membabitkan selebriti.



Agensi itu juga turut menyita 24 kenderaan mewah dan motosikal berkuasa tinggi milik beberapa daripada individu yang ditahan.

Sumber SPRM berkata, mereka juga menyita kediaman mewah milik pasangan suami isteri yang ditahan Jumaat lalu dan seorang svspek lain yang ditahn bersama-sama mereka.

Siasatan terperinci masih dijalankan ke atas enam svspek yang masih ditahan, selepas dua daripada mereka dibebaskan dengan jam1nan SPRM petang tadi.

BabyAnamoi Update Status Mahu Saman Wargamaya ?



Salah seorang yang dikatakan dis1asatn oleh SPRM adalah BabyAnamoi. Menerusi update terbaru di media sosial wanita tersebut mengatakan bahawa mereka dipanggil untuk memberi kerjasama kepada pihak SPRM dalam menyi1asat sahaja.

Dalam status itu dia mengatakan “Apabila kita ni melayu buka bisnes banyak-banyak nak maju. Nak berjaya, orang report kata kita buat benda har4m pula.

Ramai pula yang paanaas mata. Ramai juga yang berlumba-lumba nak buat tajuk cerita. Nak cari makan juga kan. tak apa katanya.



Benda dalam proses s1asatan, kita harus beri kerja sama. Nanti dah habis orang yang berkelayakan buat kerja dan siasat. Baru kita umumkan pembetulan untuk orang yang tertanya-tanya. Buat masa sekarang ini kita rilex dulu pekena kopi jangan kacau orang nak buat si1asatan katanya.”

Cari Lawyer

Dalam caption pula wanita itu mengatakan bahawa :

“Kita diam sekarang untuk bagi kerjasama sebaik mungkin. Nanti akak carikan lawyer untuk lawn balik hakim-hakim dalam media sos1al ni pula ye. Cuma katanya bukan sekarang nanti kalau surat cinta tu balas la katanya”



Untuk pengetahuan anda semua, BabyAnamoi dika1tkan dengan isu ini selepas dia dikatakan ingin mendapatkan beberapa buah francais dibawah jenama Bublebee milik pelawak terkenal Shuib Sepahtu.

Berita Harian memaklumkan bahawa: ” “Si1asatan pada masa ini tertumpu kepada wang yang dilabvrkan, selain mengesan individu lain yang turut terbabit serta dibayar untuk mel1ndungi aktiviti berkenaan,” katanya ketika dihubungi hari ini.

Beliau berkata, SPRM juga mengesan pegawai agensi keselamatan yang menerima bayaran bagi melindungi kegiatan pelaburan Macav Scaam dan jvd1 atas talian yang dijalankan oleh mereka.



BH sebelum ini melaporkan, dalang utama s1nd1ket berkenaan dipercayai rakyat China, tetapi menggunakan ejen di Malaysia untuk menguruskan ‘pelaburan’ termasuk mencari perniagaan berpotensi sebagai platform membersihkan wang hasil pen1pvan.

Ejen sind1ket akan mendekati selebriti tanah air dan menyatakan minat melabur dalam perniagaan atau menyvnt1k modal untuk selebriti berkenaan memulakan perniagaan.

Jumaat lalu, seorang selebriti bersama isterinya yang juga seorang artis serta seorang usahawan kosmetik dipanggil oleh SPRM membantu siasatan berhubung pengvbahan wang haraam. – Berita Harian

Kredit: Rentas Asia



SPRM siasat sindiket disyaki ‘cuci’ ratusan juta ringgit

Guna artis cuci duit haram, 2 pegawai kanan polis ditahan (Macau Scam)

Related Articles

Check Also
Close
Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker