Gangguan perkhidmatan Celcom di sesetengah kawasan

Pelanggan Celcom Bhd. (Celcom) di sesetengah kawasan akan mengalami gangguan perkhidmatan suara dan data.

Menurut syarikat komunikasi itu, gangguan tersebut berlaku kerana masaLah teknikal.

“Pasukan teknikal kami sedang bekerja keras untuk menyelesaikan isu ini dan memulihkan perkhidmatan dengan segera,” katanya dalam akaun Twitter.

Pengendali yang berkaitan dengan Celcom seperti Tune Talk, Yodoo, dan unifi Mobile juga terjejas oleh gangguan rangkaian.

KISAH ASAL (4:01 PM):

Telah menjadi perhatian bahawa Celcom mungkin mengalami masalah rangkaian yang teruk pada masa ini yang menjejaskan pelanggan di seluruh negara. Ini berlaku hampir sebulan selepas gangguan besar terakhir yang berlaku akhir bulan lalu.

Kami mendapat tahu mengenai gangguan melalui perbincangan yang berlaku di seluruh rangkaian media sosial dan juga forum. Sebagai contoh, Celcom kini menjadi trending nombor 2 di Twitter pada jam 3:48 PM:

Sebaik sahaja anda mengklik topik tersebut, anda akan dapat melihat senarai panjang rungutan dari pengguna Celcom mengenai gangguan perkhidmatan:

Keluhan serupa juga muncul di catatan terbaru di laman Facebook Celcom:

Pada saat artikel ini diterbitkan, Celcom belum memberikan penjelasan umum mengenai gangguan perkhidmatan melalui saluran media sosialnya. Penjelasan terbaik buat masa ini dari ejen perkhidmatan pelanggan telco di Twitter yang telah kita lihat setakat ini adalah “masalah rangkaian berselang” (intermittent network issue):

Ibu segala kejahatan, Kerajaan Perlu Lebih Tangani ARAK dari Pemandu Mabuk

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker