Bengang Federal Highway kerap Banjir, Lelaki ni buat pertandingan Memancing Di situ [Video]

Isu laluan motosikal rosak dan tidak diselia dengan sebaiknya bukanlah perkara baharu di Malaysia. Malah, penunggang motosikal rela disaman pihak polis apabila menggunakan laluan utama daripada membahayakan diri sendiri.

Video Di Bawah Artikel

Terbaru, seorang penunggang motosikal kongsi keadaan di laluan motosikal yang banjir dimasuki air. Ada yang mendakwa perkara itu sudah berlanjutan sehingga 3 bulan lamanya.

Lepaskan ikan di laluan motosikal

Kita berada di Federal Highway. Hari ini kita akan lepaskan ikan. Membiaklah sebanyak-banyaknya. Suatu hari nanti mungkin boleh jadi tempat pelancongan. Boleh datang memancing kat sini.

Tapi ingat jangan memancing sebelum tempoh 4 bulan okay. Janji jangan mancing dalam tempoh itu. Mari kita beraktiviti disini.

Video berdurasi lebih kurang 2 minit itu memaparkan aksi seorang lelaki melepaskan anak-anak ikan di kawasan air bertakung. Antara ikan yang dilepaskan adalah ikan puyu, ikan kap, ikan haruan dan ikan talapia. Lelaki itu sempat berseloroh untuk adakan pertandingan memancing di laluan motosikal itu.

Orang ramai terhibur dengan tindakan lelaki tersebut yang dilihat sengaja ‘memerli’ pihak berkuasa. Walau bagaimanapun, ada juga yang tidak bersetuju kerana bimbang ikan terbunuh jika air sudah surut.

Kalah bandaraya Jepun

Kesian kat ikan

Sumber : Majalah Kapcai TV via Oh Bulan

 

Pemandu MABUK: Seret Motosikal 2 KM & Penunggang Terkorban [Video]

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker