‘See You In Court Bro!’ – Difitnah Curang, Syamsul Yusof Bakal Saman Youtubers [ VIDEO ]

Sebelum ini, status Puteri Sarah  berhubung isu ‘curang’ jadi tanda tanya netizen sehingga ada yang mendakwa rumah tangganya bersama Syamsul Yusuf kini sedang dilanda badai. Namun, kedua-dua mereka enggan mengulas lebih lanjut mengenai apa sebenarnya yang berlaku.

Akan saman saluran Youtube

 

[embedyt] https://www.youtube.com/watch?v=pZDkjGswf80[/embedyt]

You guys want to play with me right? Berani tulis tittle macam ini, just to get views on Youtube. Kita akan dapatkan dia punya ID. This is too much. Don’t play around with my name. Stop Please stop playing aroung with my f******g name bro.

Sekarang ini dekat saluran YouTube saya tahu anda semua nak dapatkan views apa semua, saya tahu itu kerja anda tapi tolong hormati orang dan juga artis. I got kids man!

Menurutnya, tajuk video tersebut boleh mengundang salah faham serta mengeruhkan lagi keadaan. Dia meminta agar orang ramai dapat menghormati dia demi kebaikan keluarga dan anak-anaknya.

Don’t treat artis macam ‘shit’

I see you in court! Ini bukan sebab duit, nak kasi ajar sikit. Kalau artis lain tak berani saman, ini Syamsul saman. I’m not playing game. Kau fikir kau punya views. Kau tak fikir perasaan orang.

Respect semua orang. Don’t treat artis ini like a ‘shit’. Confirm aku saman korang! Fu** you up! 500ribu, 1 millions. I don’t care. I’m not holding back!

Dia turut menegaskan, tindakan tidak bertanggungjawab pihak saluran itu sangat melampau dan dia tidak akan teragak-agak untuk saman demi memberi pengajaran buat orang ramai.

Video Syamsul yang dimuatnaik di Instagram miliknya itu meraih 131 tontonan selepas 5 jam.

Sementara itu menerusi ruangan komen, rata-rata bersetuju dengan tindakan Syamsul yang mahu mengambil tindakan undang-undang terhadap Youtuber terbabit.

Rakan artis dalam industri juga menyatakan sokongan kepada Syamsul kerana jelas sekali tajuk digunakan Youtuber itu telah menggunakan ayat fitnah.

” Sokong seratus peratus!” tulis pelakon dan pengarah terkenal, Rosyam Nor.

” Sabar Bro!! Pak Su doakan yg terbaik…Allah Sayang kita bro..Sebab tu Allah Uji kita. Terus Kuat,” tulis bekas pelakon dan pelawak, Syamsul Ghaughau

Dalam pada itu, menerusi semakan di Youtuber milik Cab#k Geron#ng itu juga, video yang meraih lebih 29 ribu tontonan dengan 57 komen itu difahamkan sudah dipadam di akaun Youtube terbabit.

Malah, jika disemak, kebanyakan video yang dibuat adalah berkisarkan gosip artis dengan menggunakan tajuk yang meIampau.

 

Sumber: Asiakini, OhBulan, Syamsul Yusuf

“Curang perlu kerja keras, kena padam semua mesej… lock phone” – Puteri Sarah kongsi petikan kata-kata cinta yang tak setia

 

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker