Dipanggil Hipokrit? Meghan Markle & Putera Harry Setuju Dibayar Netflix RM544 Juta

Meghan Markle dan Putera Harry bersedia menjadi bintang baru dalam rancangan realiti yang diusahakan oleh Netflix. Kemudian, salah satu platform penstriman terbesar di dunia akan mengikuti Meghan Markle dan Putera Harry selama tiga bulan penuh.

Mengejutkan apabila Netflix dilaporkan sanggup berbelanja tiinggi demi Meghan Markle dan Prince Harry. Pada masa yang sama, keputusan Meghan Markle dan Putera Harry untuk berkolaborasi dengan Netflix disebut hipokrit. Kenapa ya?

VIA DW

Berita tentang menandatangani kontrak antara Meghan Markle-Prince Harry dan Netflix didedahkan kepada umum pada awal September 2020. Kedua-dua pihak bersetuju untuk membuat program TV yang akan merangkumi aktiviti harian mereka.

Netflix dilaporkan sanggup membelanjakan 112 juta Euro atau sekitar  RM544 Juta. Walau bagaimanapun, angka itu masih merupakan anggaran. Dipetik dari Dailymail.uk, perjanjian pembayaran pada mulanya hanya menampung kos produksi dan pengisi suara.

Kemudian Netflix akan mengikuti dan merakam peristiwa dan aktiviti pasangan ini selama tiga bulan penuh. Tetapi tidak jelas sama ada Netflix akan menjalani penggambaran di kediaman mewah mereka di Los Angeles, Amerika Syarikat atau tidak.

Sebelumnya, Meghan Markle dan Putera Harry memutuskan untuk mengundurkan diri sebagai anggota kanan United Kingdom pada Januari 2020. Atas sebab-sebab, mereka ingin menjauhkan diri dari perhatian umum dan media. Namun, menandatangani kontrak dengan Netflix menjadikan pasangan sensasi itu dianggap hipokrit.

“Kami diberitahu bahawa mereka pergi ke California untuk mendapatkan lebih banyak privasi sehingga semuanya nampak sedikit munafik,” kata editor Majalah Majesty, Ingrid Seward.

“Luar biasa. Inilah yang mereka katakan tidak akan mereka lakukan. Semakin banyak mereka berbicara tentang diri mereka sendiri, semakin ramai orang yang ingin mereka melakukan hal itu dan tidak akan tertarik pada hal lain yang mereka tawarkan,” sambungnya.

Sumber: Murai

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker