Saya tidak terlibat dengan ‘Langkah Anwar’, tegas Nazri

Ahli Parlimen Padang Rengas, Datuk Seri Mohamed Nazri Abdul Aziz menegaskan beliau tidak mengetahui tentang usaha Presiden PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk mengambil alih kerajaan.

Bekas Menteri Pelancongan dan Kebudayaan itu menjelaskan, kali terakhir beliau bertemu dengan Anwar ialah ketika sidang Dewan Rakyat yang berlangsung dari bulan Julai hingga Ogos lalu.

Nazri juga menjelaskan, sepanjang lapan hari yang lalu beliau berada di Sabah dan tidak mengetahui tentang usaha Anwar ini.

“Saya berada di Sabah selama lapan hari dan pada masa itu saya tidak berkesempatan berjumpa dengan Anwar.

“Kali penghabisan saya berjumpa Anwar ialah ketika Parlimen bersidang pada Julai lalu, jadi saya tidak tahu menahu tentang langkah terakhir ini.

“Mungkin dia (Anwar) dapat menghubungi ahli-ahli UMNO yang lain tetapi sudah tentu dengan saya tidak ada apa langsung urusan, jadi saya tidak tahu menahu tentang perkara ini,” katanya kepada Astro AWANI.

Selain Nazri, Naib Presiden UMNO dan ahli Parlimen Padang Terap, Datuk Seri Mahdzir Khalid menafikan sekeras-kerasnya beliau menyokong gerakan penubuhan kerajaan baharu yang diterajui Anwar.

“Saya, Mahdzir Bin Khalid, Ahli Parlimen Padang Terap dan Naib Presiden UMNO, menafikan sekeras-kerasnya bahawa saya pernah atau terlibat menyokong gerakan penubuhan kerajaan baharu yang diketuai oleh Ahli Parlimen Port Dickson, seperti yang dilaporkan oleh sebuah portal berita dalam talian,” katanya dalam satu kenyataan ringkas.

Pada Rabu, Anwar yang juga Pengerusi Pakatan Harapan mengumumkan bahawa beliau telah mendapat sokongan ahli Parlimen daripada pelbagai parti termasuk yang berpihak kerajaan sedia ada, namun enggan mendedahkan bilangan mereka.

Ahli Parlimen Port Dickson itu turut berkata, beliau sudah diperkenan untuk menghadap Yang di-Pertuan Agong, Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah, namun ditangguhkan kerana baginda menerima rawatan di Institut Jantung Negara (IJN). Awani

Mahathir, Anwar orang tua berebut kuasa kata Syed Saddiq?

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker