Biadap! Anak Mahathir doakan semua pesakit Covid-19 di Sabah adalah pengundi BN

Biadap, kurang ajar dan tidak berhati perut,  apa lagi perkataan cukup untuk mengambarkan betapa tidak sensitifnya Marina terhadap isu Covid-19 ini.

Bukan semua perkara boleh dipolitikkan. Sebelum ini cucu Mahathir biadap pada TMJ namun dilibas oleh TMJ dengan fakta yang tidak mampu disangkal sehingga terdiam cucu Mahathir yang juga anak kepada Mukhriz itu.

ARTIKEL BERKAITAN: Cuba tunjuk ‘pandai’, cucu Mahathir terdiam di SMASH MAUT oleh TMJ

Kini Mariana pula cuba mempolitikkan isu Covid-19 dengan mengeluarkan kenyataan tidak bertanggungjawab.

Kenyataan Mariana yang dimuat naik dilaman sosial Twitter yang berharap pesakit Covid-19 itu pengundi BN semuanya adalah sesuatu yang tidak boleh diterima.

Ianyadibuat semata – mata tidak puas hati dengan keputusan kerajaan melalui Menteri Kanan ismail Sabriyang menyatakan  bahawa pengundi yang positif Covid-19 tidak akan

dibenarkan mengundi pada Pilihan Raya Negeri (PRN) Sabah 26 September ini.

Keputusan yang muktamadkan ini bukan dibuat atas dasar politik tetapi atas kepentingan awam yang lebih besar yang mahu mengelakkan risiko jangkitan Covid-19.

Ini kerana bagi yang bergejala, mereka dibenarkan untuk mengundi dan mereka akan dibawa di tempat pengundian khas yang disediakan oleh Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR).

Malah mereka yang sedang dikuarantin turut dibenarkan mengundi, namun perlu mengemukakan permohonan kebenaran kepada Pejabat Kesihatan Daerah supaya dapat ditentukan masa dibawa keluar untuk mengundi di tempat khas yang disediakan SPR.

Jadi tiada sebab untuk Marina mempolitkkan isu berkenaan. Ianya bukan sahaja merendahkan keintelektualan malah ianya kelihatan amat bodoh menjengkelkan sekali.

Buat rakyat dan pengundi Sabah pilihan ditangan anda.

Yeop Karai

A Kadir Jasin Biadap terhadap Sultan

 

‘Isytihar perang’ : Lim Guan Eng perlu bertanggungjawab

 

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker