Aktiviti base jump bakal jadi produk pelancongan di Putrajaya

PUTRAJAYA, 29 Ogos  — Perbadanan Putrajaya (PPj) merancang menjadikan acara terjunan ekstrem, Putrajaya Base Jump, sebagai antara produk pelancongan sukan di bandar ini.

Presidennya Datuk Dr Aminuddin Hassim berkata ia selaras dengan hasrat PPj untuk mempromosikan wilayah ini sebagai bandar sukan dan seterusnya sebagai hab sukan ekstrem.

“Bangunan-bangunan di Putrajaya ini amat sesuai untuk kita menganjurkan dan melaksanakan aktiviti sukan lasak seperti ini.

“Pada masa hadapan, kita nak lebih banyak aktiviti sukan dianjurkan di sini, tambahan pula secara purata kira-kira 15,000 hingga 17,000 pelawat berkunjung ke Putrajaya untuk bersukan dan beriadah setiap hujung minggu,” katanya kepada media selepas menyaksikan acara terjun tapak di Putrajaya di sini, hari ini.



Seramai tujuh penerjun melakukan aksi terjunan di Jambatan Gantung Monorel di sini, bersempena ulang tahun ke-25 Putrajaya hari ini dan sambutan Hari Kebangsaan ke-63.

Sejurus melakukan aksi terjunan, para peserta menyerahkan Jalur Gemilang dan bendera Jubli Perak Putrajaya kepada Aminuddin untuk dibawa semasa perarakan 88 kuda di sini, esok.

— BERNAMA



Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker