Kalau abang masih hidup, mesti abang happy sangat – Nora

Penyanyi ternama tanah air, Nora Ariffin berkongsi berita gembira di atas kehadiran cucu sulungnya yang lahir pada Rabu di Hospital Universiti Kebangsaan Malaysia.

Penghibur yang sangat masyhur dengan lagu Di Persimpangan Dilema itu tidak mampu menyembunyikan rasa syukur dengan anugerah yang amat memberi makna buatnya secara peribadi.

Cucu sulung yang diberi nama Ayden Johan itu merupakan permata hati kepada anaknya, Muhammad Syakir Iman dan isterinya, Putri Eilya Sofea.

“Sesungguhnya anak itu anugerah dan amanah dari Allah. Moga kehadiran Ayden Johan bakal menambah lagi seri dan kebahagiaan dalam keluarga sederhana kami. Moga Allah memberkati kami semua dunia akhirat,” tulis Nora dalam catatan di Facebook peribadinya.

Dalam hantaran itu juga, Nora turut menyatakan Allahyarham suaminya, Johan Nawawi tentu sekali akan menjadi orang yang paling gembira dengan berita kehadiran ahli keluarga baharu mereka sekiranya beliau masih ada.

“Kalau abang masih hidup, mesti abang happy sangat. Baby selamat, sihat, semangat, cute dan macam iman. Sama macam kita sambut Iman dulu,” tulis Nora lagi.

Menggelarkan dirinya sebagai Wan, Nora turut menitipkan doa semoga Ayden Johan akan membesar sebagai anak yang baik dan soleh seperti Allahyarham datuknya yang meninggal dunia pada 24 Mac 2017 akibat serangan jantung.

Selang dua tahun selepas pemergian Johan, Nora diuji sekali lagi apabila anak keduanya, Muhammad Syakir Alif Johan meninggal dunia pada 14 Disember 2019 ketika usianya 20 tahun.

Selain Muhammad Syakir Iman dan Allahyarham Muhammad Syakir Alif Johan, Nora juga mempunyai dua anak perempuan, Putri Nur Dahlia dan Putri Nur Fatehah.
Awani

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker