Bintang JDT Safawi ke Portugal

KEHEBATAN bintang penyerang prolifik Johor Darul Ta’zim (JDT) Safawi Rasid terus mendapat perhatian kelab luar negara apabila dikhabarkan menerima tawaran dari Portimonense SC, kelab Liga Premier Portugal.

Hal ini bermakna jika hasil perbincangan pemain berasal dari Dungun, Terengganu bersama kelab berkenaan berjaya, dia akan menjadi pemain kedua tahun ini selepas tonggak Bawah 19 Luqman Hakim Shamsuddin ke KV Kortrijk, Belgium melebarkan sayap ke pentas antarabangsa dengan beraksi bersama kelab di eropah.

Menerusi kenyataan Pengarah Sukan Kelab Bolasepak JDT, Martin Prest di laman sosial, Johor Southern Tiger (JST) memaklumkan bahawa pihaknya bersedia melepaskan Safawi untuk meneruskan kariernya di Eropah.

“Kami tidak dapat mendedahkan perincian tawaran kerana rundingan akhir masih dijalankan,” katanya, di sini.

Safawi yang turut tersenarai sebagai penjaring gol terbaik Konfederasi Bolasepak Asia (AFC) sebelum ini pernah dikhabarkan dirisik oleh beberapa kelab berpangkalan di luar negara berdasarkan prestasinya ketika bersama dengan skuad Harimau Malaya.

Portimonense SC mengakhiri saingan musim lalu dengan berada di kedudukan ke-17 liga menerusi 33 mata selepas mengharungi 34 perlawanan dan pengurusnya adalah Antonio Folha. HM

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker