Londehnya janji PH ‘tiada runding terus’ – Tn Ibrahim

Kerajaan Pakatan Harapan dilondehkan sekali lagi bilamana Menteri Kewangan Datuk Seri Tengku Zafrul Tengku Abdul Aziz mendedahkan bahawa 101 projek yang menelan kos RM6.61 bilion diluluskan secara runding terus oleh kerajaan PH.

Lebih mengejutkan bilamana bekas Menteri Kewangan Lim Guan Eng mendakwa semua projek tersebut telah diluluskan oleh kabinet.

Kenyataan beliau telah dinafikan secara tegas oleh Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri Datuk Seri Azmin Ali yang menyatakan perkara itu tidak melalui kelulusan kabinet.

Jika apa yang dikatakan YB Azmin benar, maka ini bermakna Lim telah melakukan suatu pembohongan dalam dewan yang mulia dan perkara ini akan dirujuk kepada Jawatankuasa Hak dan Kebebasan oleh YB Shahidan Kassim esok.

PAS menggesa agar semua projek runding terus yang telah diluluskan, kos projek dan kontraktor yang memperolehi projek tersebut disenaraikan untuk tatapan umum.

Rakyat tentu terkejut dengan pendedahan tersebut, kerana selama ini PH melaungkan slogan tiada projek runding terus, bahkan dalam manifesto PH semua projek akan dibuat secara tender terbuka.

Sikap hipokrit PH ini semestinya tiada tandingan meskipun mereka sering menuduh orang lain. Berita ini tentunya menjadi bola tanggung dan menyemarakkan lagi siri kempen dalam PRK Slim yang sedang berlangsung.

Tuan Ibrahim Tuan Man

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker