Sidang Parlimen: Anwar biarkan Mahathir “Lenjun Disiram” MP Kerajaan

Firman Allah SWT :

قُلِ اللَّهُمَّ مَالِكَ الْمُلْكِ تُؤْتِي الْمُلْكَ مَنْ تَشَاءُ وَتَنْزِعُ الْمُلْكَ مِمَّنْ تَشَاءُ وَتُعِزُّ مَنْ تَشَاءُ وَتُذِلُّ مَنْ تَشَاءُ بِيَدِكَ الْخَيْرُ إِنَّكَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ (26)

Maksudnya : “Katakanlah: `Wahai Tuhan Yang mempunyai kerajaan, Engkau berikan kerajaan kepada orang yang Engkau kehendaki dan Engkau cabut kerajaan dari orang yang Engkau kehendaki. Engkau muliakan orang yang Engkau kehendaki dan Engkau hinakan orang yang Engkau kehendaki. Di tangan Engkaulah segala kebajikan. Sesungguhnya Engkau Maha Kuasa atas segala sesuatu”.- Ali-Imran (3) ayat 26)

Ahli Parlimen kerajaan mula menyalahkan Tun Dr. Mahathir dengan apa yang berlaku dalam senario politik sekarang. Arau telah melakukan penjelasan bagaimana bermulanya pertukaran kerajaan berlaku semuanya adalah berpunca dari sikap gopoh Mahathir dalam membuat keputusan.

Pada masa yang sama, Kinabatangan juga telah bangun dan menambah fakta kejadian dan menyifatkan setiap kejadian yang berlaku bukan berdasarkan sikap dan prejudis pada satu satu perkara. Namun kepentingan rakyat seharusnya didahulukan.

Sudah menjadi sikap Langkawi tidak mahu mengalah dalam satu satu perkara, Langkawi cuba menerangkan , kenapa dia melakukan tidakan meletakkan jawatan sebagai Perdana Menteri. Beliau menerangkan bahawa sememangnya memilih dengan siapa  seharusnya berkerjasama dalam  menerajui kerajaan.

Langkawi berkata bahawa dia diberikan pilihan untuk berkerjasama dengan UMNO, Namun beliau beranggapan bahawa itu bukannya UMNO yang ditubuh olehnya dahulu dan UMNO yang dimaksudkan oleh Langkawi itu telah di rampas oleh orang tertentu. Mungkin pada pemikiran penulis  Langkawi maksudkan kepada kerajaan BN yang diketuai oleh Dato Seri Najib Razak.

Ketika Langkawi cuba mengaitkan UMNO, amat jelas kelihatan Muar menahan ketawa dan seakan tahu apakah  serangan yang bakal diterima oleh Langkawi apabila cuba mengaitkan UMNO dalam tindakannya meletakkan jawatan.

Apabila Langkawi mula menyalahkan UMNO, Kinabatangan bangun sekali lagi dan menempelak Langkawi dengan mengatakan bahawa apa yang berlaku sekarang adalah ajaran yang dibuat oleh Langkawi satu ketika dahulu. Tindakan ini menyebabkan Langkawi tertunduk dan terus duduk.

“Tiada di kalangan hamba yang diberikan kepimpinan untuk memimpin rakyatnya dan dia mati dalam keadaan menipu rakyatnya di bawah pimpinannya, melainkan Allah mengharamkan ke atasnya syurga.”

Riwayat Imam al-Bukhari (7150) dan Muslim (142)

MYTV

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker