Aksi Onani. ‘Tunggu! Aku cari kau.’

“JANGAN ingat saya akan berdiam diri. Tindakan akan menyusul,” kata pelakon, Fauzi Nawawi selepas membuat laporan di Balai Polis Batu 9 Cheras, pagi hari ini.

Fauzi, 47, atau nama sebenarnya Mohd Fauzi Mohd Nawawi berkata, dia juga akan membuat laporan di Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) bagi mengesan dalang di sebalik penyebaran video aksi onani yang didakwa mirip dirinya sejak Isnin lalu.

Menurut Fauzi, tindakan perlu diambil kepada pihak terbabit kerana sudah menyiarkan fitnah sehingga menjatuhkan maruah orang lain.

“Setiap individu yang menyiarkan fitnah yang menjatuhkan maruah orang lain patut diambil tindakan untuk mengelakkan gejala buruk ini berleluasa.

“Saya akan ke SKMM dan mencari individu yang bertanggungjawab. Saya nak sangat tahu punca berita ini disebarkan oleh siapa. Dia perlu berjumpa saya secara ‘face to face’. Saya teringin nak berkenalan,” katanya kepada Harian Metro.

Fauzi yang juga suami kepada pelakon, Lisdawati berkata, salah satu sebab dia membuat laporan polis adalah tempias dan tekanan sama turut dirasai anggota keluarganya.

“Untuk saya terima fitnah dan isu ini, saya masih boleh bertenang lagi. Tapi oleh kerana anak-anak dan isteri menerima tekanan daripada perbuatan tak bertanggungjawab ini, saya rasa mereka sudah pergi terlalu jauh dan melampau sangat kalau dibiarkan.

“Jadi, saya akan ambil tindakan undang-undang supaya mereka ini dihukum sekeras-kerasnya supaya lain kali tak ada lagi golongan seperti ini nak ambil kesempatan sewenang-wenangnya dengan menjatuh dan mengaibkan maruah orang.

“Ini isu berat yang kita perlu tangani dengan undang-undang. Saya rasa semua orang perlu ambil serius mengenai perkara ini,” katanya.

Terdahulu, beberapa versi video aksi onani yang didakwa mirip pelakon filem Munafik itu tersebar di laman sosial.

Fauzi dalam kenyataan di Harian Metro semalam menganggap penyebaran video itu adalah untuk menjahanamkan kerjaya dan meruntuhkan rumah tangga dibina.

Menerusi kenyataan sama, Fauzi berkata itu bukan kali pertama dia berdepan penyebaran video seumpamanya.

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker