FAKTA SALAHGUNA KUASA SEMASA DAP MEMERINTAH 22 BULAN

Oleh Lau Chin Kok

LEPASKAN ASET YANG SEDANG DIBEKU SPRM

Tular surat yang dikatakan berupa arahan Menteri Kewangan DAP pada ketika itu supaya membatalkan pembekuan akaun bank milik seorang taikun hartanah bergelar Tan Sri. Sedangkan ia dibeku SPRM bagi tujuan siasatan kes. Menteri Kewangan yang juga big bos DAP itu dikatakan mengarahkan Peguam Negara pada ketika itu (yang juga pernah menjadi peguam Menteri Kewangan DAP ini). Pergh! Macam tu je? Setakat 5 Jun 2020, sudah ada 10 laporan polis dibuat orang ramai terhadap isu serius ini. Bukan kaleng-kaleng!

https://www.hmetro.com.my/…/10-laporan-polis-terhadap-guan-…

KES BANGLO GUGUR, SPRM SENDIRI PUN TERKEJUT

Ramai yang persoal, bagaimana kes ini yang sedang dibicarakan tiba-tiba digugurkan? Adakah Peguam Negara ketika itu (yang juga pernah menjadi peguam kepada Setiausaha Agung DAP) memainkan peranan dengan memilih bulu dalam pendakwaan? Tiada siapa yang tahu sehingga kini. Apa yang pasti, pihak SPRM sendiri pun terkejut dengan berita ini.

“SPRM ingin menegaskan bahawa keputusan menarik balik kes itu telah diputuskan oleh Pejabat Peguam Negara dan bukannya SPRM,” menurut kenyataan SPRM bertarikh 3 September 2018 (hanya beberapa bulan PH mengambil alih kuasa).

https://www.bharian.com.my/…/sprm-terkejut-keputusan-bebas-…

TEROWONG

Guan Eng dan penjilat DAP memainkan naratif – Guan Eng menang saman kes terowong. Dia nak kata penulis blog Raja Petra menfitnahnya. Hakikatnya wayang Guan Eng dan DAP hanya berjaya memperdaya pentaksub-pentaksub DAP sahaja. Ini kerana rakyat hari ini sudah semakin bijak. Ini terbukti apabila Guan Eng tidak berani membawa kes ini ke United Kingdon – iaitu tempat RPK berada. Guan Eng dan DAP sepatutnya lebih berani dengan mengeluarkan writ saman kepada RPK di UK. Sama seperti apa yang dilakukan PAS ketika melawan Clarie Brown Sarawak Report.

PM ke 6 yang tumbang kerana fitnah, DS Najib Razak ada menulis tentang isu ini. Katanya, disebabkan RPK tak cabar kes ini di Malaysia, maka mahkamah perintah Guan Eng menang kes saman fitnah dia dengan cara penghakiman terus (summary judgement) tanpa perbicaraan. Ek eleh… menang TANPA BICARA. Hahahaha!

Najib siap kata, kalau berani samanlah dia dengan Presiden MCA Wee Ka Siong (dua-dua ada kat sini, Malaysia) yang turut lantang menghentam Guan Eng berhubung kes serius ini.

https://m.facebook.com/…/photos/a.29478…/10156780770355952/…

Sebelum ini RPK ada mendedahkan ‘dari fail SPRM’. Ada banyak siri, didedahkan secara terperinci. Sehingga kini, artikel berkenaan masih kekal dan boleh diakses. SOR paling suka baca siri 9 ni :

DARI FAIL SPRM Siri 9: Guan Eng Kantoi Dia Adalah Shareholder Projek Terowong Bawah Tanah Pulau Pinang
https://www.malaysia-today.net/…/dari-fail-sprm-siri-9-gua…/

So guys, ada yang masih percaya ke DAP itu Cekap, Amanah, Telus?

#TolakPH
#TolakDAP
#bersamamca

Dari FB Lau Chin Kok

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker