Anak umur 30an Dah Jadi Tokey Besar Bank? Najib Buktikan Lagi, Mahathir Terus Membisu..

Siapa masih kenal bank ini?

Allied Bank ataupun Phileo Allied Bank

 

Bank ini dibeli oleh Maybank pada tahun 2000.

Hari itu, PM7 suruh saya tunjuk bukti bahawa anak-anak dia pernah berniaga dalam Malaysia dan mempunyai kontrak dengan kerajaan semasa dia PM.

Saya pun membalas dengan satu senarai yang agak panjang untuk membuktikan dia membohong.

Baca : Mukhriz semasa 30an jadi tokey balak, Mahathir kena lagi dengan Najib

Memandangkan dia masih belum memberi apa-apa komen tentang senarai serta bukti yang saya keluarkan hari itu, saya pun terus mengeluarkan lagi bukti untuk dia menafikan.

Adakah anak dia yang masa itu berumur 30an pernah menjadi antara pemegang saham terbesar sebuah rangkaian bank di Malaysia yang kemudiannya dijual kepada Maybank pada tahun 2000 dengan harga melebihi RM1 bilion?

—> Proposed Acquisition Of Phileo Allied Bank Berhad, Phileo Allied Securities Sdn Bhd And Their Respective Subsidiary Companies (“Proposed Acquisition”)

Sila nafikan.

FB Najib Razak

Related Articles

6 Comments

  1. Bini sape yg ckp ada menabung duit dpd kecik & sampai duit berbillion billion dan jadi seorang naturally-gifted accountant & accomplished singer…

  2. Jadi apa maslaahnya? adakah anak dia menyamun, merompak, mencuri, memerima derma dlm akaun peribadi. anak2 ahli politik smuanya hebat berniaga, malah aada abli politik yg dh ada gelaran datuk wlau masih setahun jagung. Rakyat x marah anak2 ahli politik berniaga tapi rakyat marah kalau kaki rasuah.

    1. Masalahnya, asal/awalnya dari mana mereka dapat wang dan seterusnya menjadi kaya raya kalau tidak dari sumber yang berkait dengan kekuasaan keluarga dan negara. Rakyat yang bodoh tak marah yang pandai akan tertanya-tanya aku angkat kau jadi PM apa yang aku dapat?. Secara tak langsung mereka juga terlibat dalam merasuah rakyat.

    2. Bebal ko nie kan lain kaki bace tajuk tu.. lagi 1 mcm dr mn dapat dana nak buka bank.. n nape jumlah jualan terlalu besar.. keturunan atuk xde yg jutawan.. atuk pon cume pm je. Dr mn dpt modal

  3. Dia adalah seorang doktor biasa saja, lainlah kalau warisnya berada di India seorang maharaja yg miliki empayar yang besar dan tentu kaya raya. Datang ke Tanah Melayu pakai kain pelikat. Bernasib baik jadi rakyat Malaysia dan cebor dlm politik diangkat jadi perdana menteri selepas berjaya dengan tipu helahnya. Gunakan kuasa dan khazanah yang ada untuk kepentingan negara dan rakyat kononnya, rakyat dapat siput saja untuk menjaga hati rakyat yang lain ditibai untuk kekayaan keluarganya. Cuba fikir baik baik kat mana dia dapat duit untuk mengkayakan keluarga nya? daripada mana …. Rakyat Malaysia fikirlah sendiri. Kalau semua nitizen kata dia seorang yang berjasa dan membangunkan Malaysia yang menggunakan khazanah tanah air kita sesiapa juga yang perdana menteri akan lakukan perkara yang sama. Dengan itu tidak perlu mengagungkannya sebagai seorang yang kononnya hebat. Simpanan nya mungkin dan jadi Trilon dari mula memerintah hingga akhir ini dengan adanya hasil khazanah Malaysia dengan mengujudkan projek projek yang mega mega atas nama pembangunan tanah air kononnya.

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker