Sekejap 129… Sekejap 107, Mana Yang Betul Kena Tanya Anwar, UMNO Fokus Bantu Kerajaan Dan Rakyat – Shahril

Mula-mula 129 kemudiannya sekarang 107 Ahli Parlimen…jadi kena tanyalah angka apa yang sebenarnya beliau ada, demikian reaksi spontan Ketua Penerangan UMNO, Shahril Hamdan mengenai kenyataan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim bahawa Pakatan Harapan (PH) dan sekutunya kini mempunyai sokongan 107 anggota parlimen dalam Dewan Rakyat,

Beliau seterusnya berpandangan apa yang berlaku itu hanya sekadar ‘psywar’ daripada pihak PH yang gusar dengan prestasi kerajaan yang ada hari ini malah senario tersebut sebenarnya memaparkan mereka kemaruk kuasa semata-mata.

“Jadi bagi saya fokus kerajaan sekarang dan UMNO hari ini adalah membantu dalam pemulihan ekonomi…membantu dalam pelaksanaan pemulihan-pemulihan tersebut agar ianya turun ke bawah untuk rakyat di akar umbi dan itulah yang kita tengah fikirkan.

“Kita tidak fikirkan 107….129 itu sebelah Pakatan Harapanlah yang cuba… kemaruk kuasa dan itu bukan menjadi satu kerisauan kepada kita kerana kita yakin sebenarnya kalau ada angka tersebut benda ini akan berlaku dan ini hanyalah ‘psywar’ daripada PH yang risau prestasi yang baik daripada kerajaan sekarang,” katanya di sini, hari ini.

Terdahulu sebelum itu beliau mengadakan lawatan ke Kumpulan Karangkraf, di sini, hari ini.

Memetik laporan, Pakatan Harapan dan sekutunya kini mempunyai sokongan 107 anggota parlimen dalam Dewan Rakyat, kata Anwar Ibrahim.

Ketua pembangkang mendedahkan perkara itu semasa sesi siaran langsung di Facebook hari ini, yang antaranya menyentuh berkaitan mesyuarat PH, Warisan dan kumpulan Dr Mahathir Mohamad di Petaling Jaya semalam.

Shahril seterusnya menambah semenjak kejatuhan kerajaan PH dengan sendirinya UMNO memainkan peranan sebagai sebahagian daripada kerajaan baharu pimpinan Tan Sri Muhyiddin Yasssin dan UMNO kembali di mata rakyat sebagai salah satu kuasa politik yang mampu memperjuangkan agenda rakyat yang jauh lebih baik daripada PH.

“Saya nampak itu situasi pertama UMNO sekarang iaitu mempertahankan kerajaan sedia ada. Itu kita konsisten dan pada masa yang sama dalam situasi COVID-19 dan situasi ekonomi yang mencabar ini, itu kerisauan dan kekhuatiran rakyat yang pertama dan UMNO mencerminkan kekhuatiran tersebut dengan bekerja untuk rakyat,” ujarnya.-UMNO Online.

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker