Pulau Batu Puteh: Najib Dedah Pengkhianatan & Penderhakaan PH Terhadap Negara

Saya teruskan pendedahan berhubung isu kehilangan Pulau Batu Puteh kepada Singapura buat selama-lamanya supaya Rakyat kenal dan faham siapa sebenarnya penderharka dan pengkhianat negara. Kali ini saya dedahkan kenyataan berbelit-belit Menteri PH dahulu yang masih setia dengan PH hari ini.
Apabila Menteri ini ditanya dalam Parlimen kenapa kerajaan PH tarik balik rayuan Mahkamah Antarabangsa sejurus selepas PH menang PRU14, dia jawab:
“Tak betul. Kita akan teruskan claim ke atas Pulau Batu Puteh. Kerajaan PH akan mengemukakan semakakan penghakiman semula Mahkamah Antarabangsa untuk memberi pulau itu kepada Singapura.”
“2 Julai 2019: ‘Malaysia tetap tuntut Pulau Batu Puteh di ICJ'”
Rujukan: —-> Malaysiakini
Sehari kemudian (mungkin sebab dia akhirnya sedar bahawa tempoh rayuan terakhir Mahkamah Antarabangsa telah tamat selepas kerajaan PH tarik bailk rayuan), dia jawab pulak:
“Tak betul. Kita TAK akan teruskan claim ke atas Pulau Batu Puteh. Mana pernah kita kata kita nak claim balik pulau itu? Malah, kerajaan PH komited untuk menghormati dan teruskan pelaksanaan keputusan penghakiman (untuk beri pulau itu kepada Singapura)”.
“3 Julai 2019: Timbalan menteri nafi Malaysia akan tuntut Pulau Batu Puteh di ICJ”
Rujukan: —-> MalaysiaGazette

Related Articles

One Comment

  1. Datuk Seri Najib, I would like to thank you again and again for giving us all the TRUTH.

    I am glad that we have a Parliament Member on our side.

    Thank you………and I hope people don’t abuse the (laws) and use it at their convenience to stop Datuk Seri Najib from conveying the TRUTH OUT TO THE RAKYAT.

    He has the RIGHTS to share his knowledge and we have the RIGHTS to educate ourselves and be right inclined.

    Thank you again Datuk Seri Najib.

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker