Mahathir, Anwar dijangka adakan pertemuan petang ini

Terkini di My KMU !!!!---->

Bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad dan Presiden PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim dijangka mengadakan pertemuan secara tertutup petang ini.

Dua pemimpin ini difahamkan akan memuktamadkan usaha Pakatan Harapan (PH) mengambil alih kerajaan yang kini diterajui Perikatan Nasional (PN).

Sumber dalaman PH memberitahu, selepas pertemuan antara Mahathir dan Anwar, kedua-dua pemimpin tersebut juga akan menyertai mesyuarat PH di ibu pejabat PKR.

“Mahathir dan Anwar akan mengadakan pertemuan berdua terlebih dahulu sebelum keduanya menyertai mesyuarat Pakatan Harapan pukul 3 petang nanti.

“Kemungkinan Datuk Seri Mohd Shafie Apdal akan turut menyertai mesyuarat Pakatan Harapan itu nanti,” kata sumber tersebut.

Spekulasi PH cuba untuk mengambil alih kerajaan yang diterajui PN bertiup kencang sejak beberapa minggu yang lalu.

Namun sehingga kini, difahamkan masih belum ada penyelesaian tentang siapa akan menjadi Perdana Menteri sekiranya PH kembali membentuk kerajaan.

Minggu lepas tersebar gambar pertemuan pemimpin Amanah, DAP dan Warisan bersama Dr Mahathir namun tidak disertai oleh mana-mana pemimpin PKR.

Ia menguatkan hujah bahawa PH gagal mencapai kata sepakat untuk memilih calon Perdana Menteri jika berjaya mengambil alih kerajaan.

Awani

Leave a Reply