PKS dan usahawan mikro disaran ubah strategi pemasaran, model perniagaan.

Perusahaan Kecil Dan Sederhana (PKS) serta Usahawan Mikro disaran mengubah strategi pemasaran dan model perniagaan mereka sepanjang Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) dilaksanakan.

Menteri Pembangunan Usahawan Dan Koperasi, Datuk Seri Wan Junaidi Tuanku Jaafar berkata, ini kerana kaedah konvensional sudah tidak relevan lagi digunakan untuk kelangsungan perniagaan yang dijalankan sekarang.

‘Teroka sepenuhnya perniagaan serampang dua mata seperti penggunaan teknologi digital dalam perniagaan online dan pemasaran di media sosial,’ katanya menerusi catatan Facebook beliau semalam.

Ahli Parlimen Santubong itu berkata, sekiranya Usahawan tidak berubah dalam menggunakan medium digital maka adalah sukar untuk mereka menarik pelanggan masing-masing.

‘ Ekonomi Digital membuka peluang luas kepada usahawan dan PKP ini memberi peluang untuk mereka mengubah strategi pemasaran dan menetap kan pelan kontigensi sekiranya keadaan menjadi lebih buruk,’ katanya.

Wan Junaidi berkata justeru peluang ini perlu dimanafaatkan oleh setiap usahawan.

‘ Sekiranya usahawan perlukan bantuan, Kementerian Pembangunan Usahawan dan Koperasi sedia memberikan bimbingan melalui agensi-agensi yang berkaitan, ‘ jelasnya.

Terdahulu, Wan Junaidi memaklumkan beliau menghadiri Mesyuarat Khas Menteri-Menteri berkaitan PKP di Bangunan Perdana Putra, Putrajaya semalam.

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker