Jadikan PSS pengajaran, kerajaan jangan ego – Hisham

Isu PSS perlu menjadi pengajaran paling berguna kepada kerajaan hari ini dan Pakatan Harapan (PH) supaya jangan jadi ego.

Ahli Parlimen Sembrong, Datuk Seri Hishammuddin Hussein berkata, PSS atau Pas Sementara Sabah itu kini dibatalkan selepas menerima signal rakyat pada PRK Kimanis.

“Sekarang, bila rakyat dah suarakan ketidakpuasan hati mereka ke dalam peti undi, baru gelabah nak ‘U-turn’ (pusingan-U)?

“Tahniah rakyat Sabah serta Kimanis kerana mengajar PH-Warisan apa itu nilai dan makna kuasa rakyat,” tegas Hishammuddin dalam satu catatan di Facebooknya hari ini.

Hishammuddin yang juga bekas Menteri Pertahanan memberitahu, kebimbangan rakyat negeri itu berkaitan pelaksanaan PSS mempunyai asas yang sangat kukuh tetapi Warisan menuduh BN mempolitikkan perkara tersebut.

“Masa berkempen di Kimanis minggu lepas, saya jumpa ramai pengundi, mereka sendiri luah kepada saya kebimbangan terhadap perancangan PH-Warisan untuk laksana PSS..

“Tetapi PH-Warisan tetap taksub pertahan PSS. Sampai sanggup tuduh BN jadikan PSS modal politik dan fitnah BN laksana PSS terlebih dahulu. Langsung tak peduli rintihan rakyat,” katanya.

Semalam kerajaan Sabah membatalkan PSS selepas ketua menterinya, Datuk Seri Mohd Shafie Apdal mahu ia dikaji semula selepas mendapat bantahan rakyat pada PRK Kimanis.- MalaysiaGazette

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker