#PrkKimanis: Karim Bujang Hairan, Rakyat Lagi Hairan

Karim Bujang

oleh Ab Jalil Backer

Calon Warisan bagi PRK Kimanis Karim Bujang menyatakan beliau hairan melihat Najib Razak disambut baik di Kimanis walaupun bekas Perdana Menteri itu berhadapan dengan puluhan tuduhan penyelewengan.

Jika Karim tahu budaya orang Malaysia tentulah beliau faham bahawa rakyat negara ini jenis tahu mengenang jasa dan menghormati bekas pemimpin.

Jika Karim hairan melihat orang sambut Najib Razak, rakyat lagi hairan melihat magik dan sihir Pakatan Harapan (PH).

Rakyat hairan kerana sebaik PH menang individu yang berada dalam siasatan SPRM berkaitan penyelewengan kira-kira RM1.5 bilion dana awam telah dilantik sebagai Ketua Menteri Sabah.

Rakyat hairan kes Shafie Apdal diklasifikasikan sebagai Non Further Action (NFA) oleh Peguam Negara lantikan politik.

Rakyat juga hairan melihat Lim Guan Eng yang berhadapan perbicaraan rasuah di Mahkamah dilantik sebagai Menteri Kewangan dan kes beliau ditarik balik oleh Peguam Negara lantikan PH.

Rakyat juga hairan tiba-tiba sahaja Warisan menyokong Tun Dr Mahathir Mohamad sebagai Perdana Menteri sedangkan project IC di sabah berlaku pada zaman beliau menjadi Perdana Menteri.

Paling rakyat hairan BN yang menang di negeri Sabah dalam PRU lepas, namun akhirnya Warisan yang memerintah akibat permainan kotor di belakang tabir dengan bantuan Persekutuan.

https://mykmu.net/2018/05/26/najib-hairan-pakatan-harapan-sifatkan-ekonomi-negara-kukuh/

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker