DIVIDEN ASB : LANTAKLAH ORANG MELAYU NAK MARAH

Hari ini, orang Melayu bertambah marah dengan kerajaan Pakatan Harapan sebab umum dividen ASB hanya 5.5 peratus, paling rendah dalam sejarahnya.

Kita juga tak lupa kerajaan PH umumkan hibah Tabung Haji juga yang paling rendah iaitu 1.25 peratus pada April yang lalu.

Namun, semalam, menteri kewayangan dari DAP bernama Lim Guan Eng umum pemaju Bandar Malaysia akan bayar RM6.5 bilion dalam masa 3 tahun.

Maknanya apa? Maknanya ini semua adalah strategi kerajaan PH untuk bagi pemberian tahap peminta sedekah buat rakyat dalam 3 tahun pertama selepas PRU14 yang lalu.

Pada tahun ke-4 dan ke-5 menjelang PRU15, kerajaan PH akan hamburkan dividen ASB dan TH yang lebih tinggi kerana mereka mahu menang hati orang Melayu untuk PRU15.

Kemungkinan besar, pada tahun 4 dan 5 itu juga, BRIM atau kini dikenali sebagai BSAH akan dinaikkan sehinga RM2,500 sebagai umpan untuk memancing orang Melayu mengundi DAP yang berselindung di sebalik PH.

Pada ketika itu, akan keluarlah ayat-ayat seperti – PH berjaya pulihkan ekonomi negara dan senangkan rakyat, Malaysia bebas dari kleptokasi – sedangkan itu hanya wayang menteri kewayangan Malaysia.

Ya, ini semua hanya sandiwara PH dan DAP sudah lama memainkan taktik begini untuk memperbodohkan rakyat terutama orang Melayu di Selangor dan Pulau Pinang sebelum ini dengan umum beri itu dan ini hanya menjelang PRU.

Ternyata, DAP dan PH bukan kerajaan ikhlas untuk membangunkan negara dan menyenangkan rakyat kerana 3 tahun pertama untuk poket mereka, 2 tahun lagi untuk rakyat pula.

Kerisauan saya – orang Melayu kelabu mata pada 2021 dan 2022 dan puji melambung DAP-PH apabila dapat BRIM RM2,500 dan dividen tinggi dan kita terlupa apa DAP-PH buat dalam 3 tahun pertama selepas detik hitam PRU14 pada 2018.

Harapan saya – kita angkat Muafakat Nasional sebagai kerajaan pada PRU15.

Amran Ahmad Nor
Bekas pegawai khas LGE
Timbalan pengerusi G3

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker