Jangan besarkan isu abu Chin Peng – Presiden Patriot

Seorang brigadier jeneral bersara yng memulakan kerjaya tenteranya menentang pemberontakan komunis pada tahun 1970-an berkata, orang ramai harus berhenti membesarkan isu insiden abu ayat bekas pemimpin komunis Chin Peng dibawa masuk ke Malaysia.

Mohamed Arshad Raji, presiden persatuan bekas tentera, Persatuan Patriot Kebangsaan (Patriot) berkata, perang menentang pemberontakan komunis telah lama berlalu dan rakyat Malaysia harus melangkah ke depan dan tidak membesarkan isu abu mayat Chin Peng yang dibawa balik ke negara ini dan ditabur di laut serta di kawasan hutan banjaran Titiwangsa di Perak.

FMT

Pembangkang kritik tindakan bawa balik abu mayat Chin Peng

Related Articles

4 Comments

  1. Itu pandangan kau seorang sebagai individu dan Jangan mewakili berpuloh ribu tentera, polis, ahli pasukan keselamatan dan pegawai kerajaan yang lain dan terutama yang mereka yang terseksa , yang terkorban dan keluarga2 yang tinggal menderita!!!! DAYUS kalau mereka tidak membela maruah dan nyawa keluarga yang terkorban. cakap orang kena DEDAK tak di hairan kan… ….. tuhan pun boleh jual!
    Agik Idup Agik Ngelaban!

  2. Kepada bekas2 prajurit2, tolonglah tendang Si Tua Bangka ni daripada persatuan kamu!! Dia ni perasan nak jadi ahli politik, tapi tak ada telor nak masuk parti secara terbuka. Jangan benarkan dia memalukan persatuan dengan kenyataan2 bodoh dan tolol. Selama ini dia lebih bersifat bukan patriot tapi pembelot.

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker