Azmin harus letak jawatan jika bersalah – Setiausaha Politik Anwar

Farhash Wafa Salvador Rizal Mubarak terheret dalam skandal seks berprofil tinggi yang dikatakan berprofil tinggi, dengan sesetengan pihak mendakwa dia adalah dalang di sebalik kempen bagi menentang Menteri Hal Ehwal Ekonomi Mohamed Azmin Ali.

Azmin hari ini mendakwa bahawa beliau yakin klip video seks yang didakwa membabitkan dirinya adalah “kerja dalaman PKR” bila mengulas “kehilangan” Farhash apabila bahan-bahan berkenaan mula diedarkan pada minggu lalu.

Walau bagaimanapun, Farhash, yang adalah setiuasaha politik Anwar Ibrahim, menafikan keterlibatannya.

Sebaliknya, pengerusi PKR Perak itu berkata Azmin perlu meletakkan jawatan jika terbukti bersalah berkaitan klip video seks sejenis yang dihadapinya.

“Azmin harus letak jawatan jika bersalah,” kata Farhash ketika dihubungi Malaysiakini.

Farhash juga menyatakan bagaimana keseluruhan episod itu kini menjadi “blame game” dengan semua pihak menuding jari.

“Saya adalah setiausaha politik Anwar jadi mudah untuk orang berfikiran cetek membuat kenyataan tak berasas,” katanya.

Farhash, yang kini bercuti untuk menyiapkan tesis PhD dalam bidang pengurusan, turut menafikan bahawa dia bertemu Haziq Abdullah Abdul Aziz di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) ketika mereka sedang dalam perjalanan ke Manila.

Merujuk kepada tuduhan penulis blog Raja Petra Kamaruddin, beliau berkata iatidak lain adalah fitnah.

Haziq, yang mengaku sebagai individu yang terbabit dalam video itu, ditahan di KLIA Jumaat lalu dan dibebaskan dengan jaminan polis pada hari berikutnya.

Ketua Pemuda PKR Santubong itu sedang disiasat di bawah beberapa peruntukan undang-undang, termasuk melakukan persetubuhan di luar tabii.

Haziq juga mendakwa bahawa Azmin pasangannya dalam video itu. Azmin walau bagaimanapun menafikan dirinya terbabit dan menyifatkan tindakan itu sebagai satu komplot jahat untuk memusnahkan kerjaya politiknya.

Terdahulu, timbalan ketua PKR Perak MA Tinagaran juga mengesahkan bahawa Farhash sedang bercuti dan bukannya hilang seperti yang didakwa.

Mkini

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker