PRK SEMENYIH - FENOMENA 'SUPERMOON' KELIHATAN DI SEMENYIH? · MYKMU.NET

PRK SEMENYIH – FENOMENA ‘SUPERMOON’ KELIHATAN DI SEMENYIH?

Share


Kerjasama erat jentera BN dan Pas telah menimbulkan fenomena ‘Supermoon’ hingga Pakatan Harapan kehabisan modal kempen selain hanya mampu mengimbau kisah lama. Tidak kurang juga secara tiba tiba Menteri Kewangan mengumumkan BaSaH (Bantuan Sara Hidup) bagi golongan Bujang sebanyak RM100 akan diberikan.

https://4.bp.blogspot.com/-xH2iuBl2W5s/XGw261ZNmhI/AAAAAAABAW4/ma-OnOf5jSAFH_lNHvCPGRXQW7eT3QsHQCKgBGAs/s1600/Screenshot_20190220-010234_WhatsApp.jpg

Adakah Lim Guan Eng tertekan dengan pertanyaan Dato Sri Najib mengenai BaSaH yang tidak lagi memperuntukkan bantuan bagi golongan Bujang? Nampak gayanya Menteri Menteri Pakatan Harapan kini terperangkap dengan apa yang pernah mereka lemparkan terhadap BN ketika Najib masih memerintah. Amat memalukan taraf sebagai Menteri masih belum mampu berfikir mengenai KEBAJIKAN RAKYAT sebaliknya memilih bermain politik persepsi dan ini memualkan Rakyat.

Tatkala kempen PRK Semenyih rancak berjalan, ada desas desus tersebar Pakatan Harapan kini berada dalam fasa ‘Bersalin’ selepas 9 bulan ‘Mengandung’ namun masih belum mampu ‘Melahirkan’ lantaran terlalu banyak KAJIAN yang dilakukan tidak kurang pusingan U dilakukan para Menteri Kabinet.

Apa nasib rakyat Semenyih jika mereka (Pakatan Harapan) tidak diberikan isyarat jelas oleh Rakyat yang mahukan semua JANJI DITUNAIKAN. Sudahlah calon PPBM berJANJI akan membina sebuah Hospital di Semenyih namun dinafikan oleh Menteri Kesihatan, apa lagi calon tersebut mampu JANJIKAN dalam kempen kali ini? Naikkan kadar BaSaH setaraf BR1M? Mampukah?

Leave a Reply