Cameron Highlands Dan Kemenangan Yang Manis…

Keputusan pilihan raya kecil di Cameron Highlands bukan sahaja sangat penting, tetapi juga kemenangan yang manis dan penuh pengajaran.

Manis kerana kita meraih kemenangan dikala kita tidak punya segalanya kecuali perpaduan dan kesatuan dalam mencapai matlamat yang lebih besar.

Penuh pengajaran kerana ia menampilkan dengan nyatanya perasaan komuniti-komuniti kecil di Cameron Highlands, terutamanya Orang Asli, mengenai wakil yang mereka kehendaki di Putrajaya.

Ini suatu amanat besar bagi BN dan PAS, dan kami akan bekerjasama untuk memenuhi amanat yang dipertanggungjawabkan ke atas kami. Tanpa sebuah ikatan atau kerjasama formal, keduanya saling mendukung demi kebaikan negara ini. Kami juga berikrar menggabungkan usaha demi perpaduan kaum Melayu dan umat Islam di Malaysia.

Akhirnya yang menang, ialah rakyat dan kepentingan mereka.

Cameron Highlands juga mengajar kita satu perkara yang sangat penting. Orang biasa-biasa, terutamanya orang Melayu dan Orang Asli di pendalaman Malaysia, enggan membenarkan undian mereka dimenangi melalui ugutan dan penghinaan.

Mereka setia dengan perjuangan kita dan mereka ingat kebaikan yang pernah kita curahkan, walau sekelumit jua, sewaktu kita memerintah dahulu.

Benarlah kata pepatah, budi baik di bawa mati dan dikenang jua.

Kepada seluruh pengundi Cameron Highlands, terima kasih kerana tidak meninggalkan kami dan terus meyakini BN.

Kami akan selamanya terhutang budi atas ihlasnya kalian dalam mendukung perjuangan kami demi Malaysia yang lebih baik.

Kepada Pakatan Harapan, ini adalah permulaan kepada kebangkitan semula BN.

Kami tidak akan berhenti sehingga Putrajaya itu kami miliki semula, Insha Allah

Dato’ Seri Utama Haji Mohamad Haji Hasan, Timbalan Presiden UMNO

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker