Harga minyak petrol dan diesel kekal

Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad memaklumkan tiada kenaikan harga minyak petrol dan diesel setakat hari ini.

Menurut Dr. Mahathir, kerajaan akan menampung subsidi minyak sekiranya harga minyak naik.

“Minyak naik turun tiada ada, kalau tak cukup kerajaan akan tampung subsidi,” katanya dalam sidang akhbar di sini hari ini. – UTUSAN ONLINE

5 thoughts on “Harga minyak petrol dan diesel kekal

  • May 16, 2018 at 7:19 PM
    Permalink

    memang x merasa laa minyak rm1.50……kencing jek laa selama nih

    Reply
  • May 16, 2018 at 8:07 PM
    Permalink

    Harga minyak mentah semalam melepasi USD 79 bermakna dalam kedudukan yg tinggi ianya boleh menurun kembali ke USD 70-65.setong.Kalau harga rucit yg di tetapkan sekarang kekal ,bermakna kerajaan akan membuat untung bukan memberi subsidi.Kita tengoklah nanti.

    Reply
  • May 16, 2018 at 8:47 PM
    Permalink

    Aku rasa gst 0% mana macam tun mahathir nak dapat wang jika harga minyak naik pasti dia terpaksa guna rezab negara.
    Minyak cakap boleh turun tapi tak turun kena tipu dengan ph

    Reply
  • May 17, 2018 at 7:25 AM
    Permalink

    Dalam keadaan ekonomi dunia yang tak menentu bila cukai GST dan subsidi minyak dilaksanakan, jadi mana kerajaan nak cekau duit..? Masalah kenaikkan kos hidup bukan saja di Malaysia malah satu dunia. Kalau banding kos hidup di Malaysia dengan lain2 negara kita yang terendah. Sebab otak jenis katak bawah tempurong, susah nak faham. Mudah dikelentong tak mau berfikir kedepan sikit hanya tau nak untung. Jadi apa2 tindakkan drastik nanti tu yang mana dgn kerajaan yang sebelum ni kita kecapi akan hilang sedikit demi sedikit. Yang jadi mangsa adalah penduduk2 kampung dan yang berpendapatan rendah. Orang Melayu lah. Nelayan, pekebun kecil dan yang kerja dgn berpendapatan kecil. Orang kaya macm dia langsung tak rasa. Orang tua2 kan dah pesan kerana marahkan nyamuk jangan pulak kelambu dibakar. Sendiri pilih sendiri tanggunglah. Tambah lagi sikedekut tu pulak jadi Menteri Kewangan..kes rumah banglo dia tu dulu pun, mintak diskaun. Sendiri fikirlah.

    Reply
  • May 17, 2018 at 2:23 PM
    Permalink

    Sesungguhnya telahku bermimpi…imam mahadi telah lahir di bumi arab .sewaktu isteriku hendak melahirkan anak pertamaku enam tahun yang lalu.hanya tuhan yang tahu..

    Sebulan yang lalu kubermimpi goncangan bumi yang kuat sehingga meruntuhkan semua bangunan dan semua orang lari bertempiaran sehingga meninggalkan anak dan isteri.

    Dan kini pemfitnah dan orang yang tidak berkelayakan memimpin telah diangkat dan diagung agungkan oleh rakyat…ya allah selamatkan diriku dan keluaragaku dari fitnah dajjal…

    Reply

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.