Atas dasar apa Mahathir mengatakan rakyat Malaysia TIDAK TERPELAJAR?

 

Sebaik mencadangkan nama sendiri untuk memegang portfolio sebagai Menteri Pendidikan, Mahathir menyatakan bahawa ia menjadi satu keperluan untuk dia memegang portfolio tersebut kerana terlalu ramai rakyat Malaysia yang *TIDAK TERPELAJAR*.

Atas dasar apa Mahathir mengatakan rakyat Malaysia *TIDAK TERPELAJAR?

*TIDAK TERPELAJAR*
Kerana mempercayai PH akan mansuhkan GST sehari selepas berkuasa, namun sehingga kini GST masih ada.

*TIDAK TERPELAJAR*
Kerana mempercayai PH akan menurunkan harga minyak menjadi RM1.50 untuk setiap liter sehari selepas mendapat tampuk kepimpinan negara. Namun sehingga kini harga RON95 masih kekal RM 2.20

*TIDAK TERPELAJAR*
Kerana ada dikalangan Penjawat Awam memangkah PH hanya untuk diberhentikan kerja menjelang Hari Raya.

*TIDAK TERPELAJAR*
Kerana percaya harga barangan kegunaan harian akan turun selepas PH menang, tapi ironinya harga barang terus naik mendadak.

*TIDAK TERPELAJAR*
Kerana ada kakitangan awam berhasrat bonus yang akan diperolehi kakitangan awam akan melebihi 3 bulan, namun hakikatnya sekarang, ia dimaklumkan mungkin langsung tiada.

*TIDAK TERPELAJAR*
Kerana suri rumah percaya kerajaan akan mencarumkan KWSP kepada mereka, namun selepas menang, 2% duit gaji suami pula yang di sakau dan hanya boleh diambil apabila berumur 55 tahun.

*TIDAK TERPELAJAR*
Apabila mengharapkan sebuah kerajaan yang lebih baik berbanding BN apabila menteri kewangan pun dilantik dari individu yang sedang dibicarakan dalam kes rasuah.

*TIDAK TERPELAJAR*
Percaya kutipan tol di seluruh negara akan dimansuhkan, walhal hampir kesemuanya diwujudkan di zaman Mahathir.

*TIDAK TERPELAJAR*
Bila percayai PTPTN akan hanya perlu dibayar bila gaji bulanan mencecah RM4000, jika ini dilaksanakan pun, kadar faedah pinjaman tersebut pasti semakin meningkat dan hutang akan terus meningkat.

*TIDAK TERPELAJAR*
Kerana mempercayai gaji minimum akan dinaikkan menjadi RM1,500. Tapi sehingga kini ia terus didiamkan sahaja.

*TIDAK TERPELAJAR*
Kerana percaya tol Jambatan Pulau Pinang akan dimansuhkan sebaik PH memerintah Putrajaya. Tapi selepas 2 minggu, pelaksanaan tol masih berkuatkuasa.

Kesimpulannya, Mahathir tahu rakyat yang mengundi PH adalah *TIDAK TERPELAJAR* dan senang untuk *DIPERBODOHKAN* ??

 

Di Mana Lagi Dia Mahu Letak Muka…?

3 thoughts on “Atas dasar apa Mahathir mengatakan rakyat Malaysia TIDAK TERPELAJAR?

  • May 27, 2018 at 23:36
    Permalink

    M juga pernah katakan bahawa manifesto/janji PH sukar untuk dilaksana walau pada satu peratusan yang menasabah. Jauh sekali untuk capai 90%.

    Najib lalu katakan bahawa BN tewas kerana gagal beri janji setanding dengan PH. Walau apa sekalipun rakyat sudah menolak yang sedia ada dan telah pun mengantikan dengan yang baru. Yang kita nampak kerajaan PH telah tidak menlengahkan walau seminit pun untuk mengotakan janji dan ikrar yang dibuat pada rakyat . Mereka telah atur dari awal sekiranya mereka menang langkah2 tersebut akan mereka ambil tanpa berlengah. Pertama mereka beri cuti selama 2 hari. Cuti ini untuk memastikan tiada pergerakkan berlaku dari kerajaan lama. Bank tutup dan tiada transaksi boleh berlaku. Menang dan kalah dalam majoriti yang sedikit membuatkan berlakunya jual beli. Bila ada jual beli ada transaksi selepas tawar menawar berlaku . Maklumlah pembelian cara ini memerlukan bayaran tunai atau pendahuluan secara tunai. Maka bank perlu tutup dengan pengistiharan cuti.

    Kedua yang kita nampak berlakulah pembalasan dendam dalam sekala besar. PM lama disekat keluar dan rumahnya di serbu. Ini berlaku tanpa pertuduhan, hanya berdasar pada persepsi yang telah dipupuk, dikunyah dan ditelan sekian lama. Mereka belum berak apa yang mereka telan hanya hadhamkan dan menjadikan zat dalam badan dan system perjalanan darah mereka.

    Rumah PM lama dikepong dan berlakulah tahanan rumah walaupun adanya penafian oleh mereka.

    Reply
  • May 28, 2018 at 00:44
    Permalink

    memang lah tak terpelajar.
    ade ker pencuri jadi ketua pemerintah
    wow 114m cash dalam rumah. dalam sejarah.
    bank pun tak de duit banyak tu. .
    tapi mykemut tetap sokong pencuri walau pun tau dier pencuri
    tu lah bangang nama nyer
    rasuah dedak haram. tapi bangang amik jugak dan junjung pencuri.
    kalu bangang memang bangang la mykemut ni.

    bila lhdn nak audit pecacai najis ni. ade sampai pakai kereta mewah dgn dedak. ade bayar tax tak tu?

    lhdn. lhdn bila mau mula semak account mangkok mangkok mykemut nih?

    Reply
    • May 28, 2018 at 09:07
      Permalink

      Ni kes 1MDB apa cerita.. mana dia yang dikatakan ‘pencuri2’ tu. Tangkap je lah. Kakitangan kerajaan kontrak pulak jadi mangsa kena buang. Menifesto carca marba. Menang PRU pun menipu. Baguslah sini PENIPU sinun PENCURI…

      Reply

Leave a Reply