Masa Hang Tuah Sebut Tu, DAP Belum Wujud Lagi

DEMI undi Melayu, DAP bukan sahaja sanggup gugur logo parti itu dan bertanding guna logo PKR dalam PRU14 yang akan datang, malah terbaru ini sanggup pulak memetik kata-kata keramat Hang Tuah – “Tak Akan Melayu Hilang Di Dunia”!!

Punyalah nak tunjuk yang parti rasis dan cauvanis tu (sekadar memetik kata-kata Muhyiddin Yassin dan Mahathir), akan tetap membela nasib orang Melayu KALAU dapat jadi kerajaan selepas PRU14,

Sekali dengar dahsyatlah tu kan.

Mana taknya, parti yang berulang kali Muhyiddin dan Mahathir gelar sebagai parti rasis, anti melayu dan Islam tapi boleh memetik kata-kata Hang Tuah Takkan Melayu Hilang Di Dunia.  Terlupalah tu yang Hang Tuah dah sebut tu beratus tahun dahulu tapi DAP dari mula tubuh tahun 1965 dulu, barulah sekarang nak petik ungkapan tersebut pun.

Jadi orang Melayu, janganlah terpedaya dengan pemerdayaan terang terangan macam ini.  Nak menipu saja semua tu.

Hakikatnya, DAP berjanji banyak benda kepada semua kaum dalam negara ni.  Dengan cina dia kata nak bela cina, dengan India pun macam itu juga, dah sekarang Melayu pulak.  Mana logik dia nak jaga kepentingan cina dalam masa yang sama nak jaga kepetingan Melayu jugak – sekurang-kurangnya lebih baik dari apa yang dilakukan kerajaan BN sejak berpuluh-puluh tahun dulu?

Malah, dari corak pemerintahan DAP yang dapat kita lihat di Pulau Pinang, sejak perintah 2008 sehingga sekarang, jtak nampak hebat macam mana pun jaga kepentingan orang Melayu.  Contoh, jumlah perkampungan orang Melayu semakin lama semakin berkurangan, nak-nak di belah pulau sana.

Kepimpinan DAP tu sendiri pun kita tengok, berapa ramai Melayu yang terpilih dalam CEC?  Takde, yang nama Melayu adalah, itupun seorang, lain tu semua lantikan.  Begitu juga susunan calon-calon pilihanraya mereka, 90% daripada mereka bukanlah Melayu pun.  Melayu bodoh macam manalah gamaknya tu akan percaya bahawa DAP ni akan bela nasib Melayu KALAU jadi kerajaan persekutuan.

Lagipun kena ingat ni, masa Hang Tuah sebut Melayu Tak Akan Hilang Di Dunia ni, DAP belum ada lagi.  Kalau DAP dah ada masa tu agaknya, bunyinya mungkin lain.

Adamyan

Hidup mesti berprinsip

3 thoughts on “Masa Hang Tuah Sebut Tu, DAP Belum Wujud Lagi

  • April 15, 2018 at 10:36 PM
    Permalink

    Orang cakap si mamak Kerala itu sedang jadi kuda yang ditunggang oleh puak2 kafir. Simamak itu pulak kata dia bukan ditunggang tapi sebenarnya menunggang. Fening, Fening.

    Ada pulak kabar sedang bertiup bahawasanya simamak ini sedang menunggang DAP+ bendera lain untuk menang PRU. Bila menang dia akan masok Umno semula. Ini lagi fening. Fening serious hingga nak pengsan dibuat nya.

    Mengenali mamak kerala samaada dari jauh atau dari dekat, atau rapat, mamak kerala ini boleh buat apa saja. Tengok rekod dia pun kita tahu, dari dulu, masok , keluar, keluar masok, masok balik dan keluar lagi. Masok semula lepas tu keluar balik. Memang fening, sampai rasa nak pitam.

    Ini jenis simamak yang pendirian nya tak ada. Nak kata dia nyanyok pasal tua. memang dia tua pun malah dah ganyut , tapi soal nyanyok ni, tak kan dia nyanyok dari dulu.

    Apa juga ceritanya ,. kerja yang simamak kerala ini tengah buat memang tak pernah dibuat dek orang lain. Kalau di Pakistan, di Iran ke, Iraq atau India susah lama kena bom. Macam Gandhi kena bom , macam Benazir kena tembak. Tapi mamak ni untung dia duduk di Msia. Lambat sikitlah matinya kerana sini tak ada orang suka bom dan tak ada orang suka tembak orang.

    Kita tak sabar tunggu PRU. Nak tengok simamak seluruh keluarga angkat beg dan pergi dari sini. tanda2 semuia dah ada. Anak dia sudah jual banyak bisnis dia. Akhir sekali mamak jual kedai rotinya yang tak pernah untung sejak dibuka. Cakap pasal roti baik orang belki gardenia. Orang boleh jugak beli roti di season. Buat apa nak beli roti the loaf bukan sedap mana pun.

    Reply
  • Pingback:Masa Hang Tuah Sebut Tu, DAP Belum Wujud Lagi - Sayap Tempur

    • April 17, 2018 at 11:23 PM
      Permalink

      Memanglah Melayu tak akan hilang..keling pariah pun tak hilang Cina makan babi pun tak akan hilang..Hang Tuah tu cakaplah logik sikit. Selalu ada yang nak tojoh puki dan pancut air mani selagi tulah mana-mana bangsa pun tak akan hilang. Yang akan hilang kuasa politik Melayu. Yang akan hilang hak Melayu ke atas bumi ini, sebagaimana hilangnya hak Melayu di Singapura. Jangan ikutlah cakap hang tuah tu..aku pun boleh kata tak akan hilang pariah Kerala di bumi ini.

      Reply

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.