Kurang-Kurang, 2 Tan Sri Jadi Bodoh Pasal Equanimity Saja

Gambar Hiasan

LAPORAN yang menyebut sebuah Mahkamah di Indonesia yang memutuskan rampasan kapal mewah The Equanimity di Bali dan satu laporan sebelum itu yang memetik kenyataan pemilik sebenar kapal berkenaan (bukan Jho Low) mahu mencabar tindakan perampasan kapal berkenaan, sekurang-kurangnya telah membuatkan dua Tan Sri di negara kita nampak macam orang bodoh.

Tan Sri tau, bukan sebarangan orang, pun jadi bodoh pasal isu The Equanimity ini sahaja.  Lain pada itu adalah dua ke tiga orang Datuk Sri, Datuk, Datin.  Tentang seorang Tun yang turut terkesan menjadi bodoh dalam isu ini, kita abaikan saja sebab dalam hal dia, memang dah tahu benda tu tipu pasal report yang membawa kepada perampasan tidak sah tersebut, datang dari dia jugak.

Bayangkanlah yang tak berapa “bersri” yang lain ni macam mana.  Boleh tahan jugaklah ramainya, hampir 90% daripada mereka adalah penyokong Pakatan – jadi bodoh.  Nasib baik majoriti besar yang lain, tidak terperangkap dengan penipuan mega – antara terbesar selepas konon Anwar nak jadi Perdana Menteri 16 September 2008.

Ini yang rakyat nak kena faham ni.  Jelas ia menunjukkan, orang yang merancang semua pembohongan berkaitan 1MDB, Jho Low, berbilion hilang dan sebagainya ni, tidak ada niat lain, selain membodohkan rakyat untuk memenuhi kehendak politik peribadi mereka semata-mata.

Mana nak letak muka kalau pergi luar negara, Indonesia pulak tu, kena tanya dengan orang sana, “kamu dari mana, Malaysia ke?  Yang kena bodoh pasal kapal layar tu kan?”.  Malu tau kena soal macam tu, padahal rakyat dia ramai kerja buruh kasar saja kat sini.

Adamyan

Hidup mesti berprinsip

2 thoughts on “Kurang-Kurang, 2 Tan Sri Jadi Bodoh Pasal Equanimity Saja

  • April 20, 2018 at 7:18 AM
    Permalink

    Mereka berdua ini melantun-lantun bersorak bila kapal tu kena rampas. Akhirnya ?

    Terpaksa pusing spin isu lain..hahahahaha bangsat tul 2 ekor Tan sri ni

    Reply
    • April 20, 2018 at 9:47 AM
      Permalink

      memang bangsat. rais letak saja jawatan yg di berikan oleh kerajaan. Naik meluat den tengok dio bercakap mcm orang paling bijak. Fidah tu ikut telunjuk madey je kalau tidak semua kesalahan dia akan jd bacaan umum. Masa dulu2 tika madey jd perdana menteri, ada rumor menyebut madey ada simpanfail salah laku menteri2 tuk dia gunakan klu menteri tu tersilap langkah. Masa dulu menteri mudah undur diri tanpa di pecat sbb orang tua tu cuma gertak je masing2 terkencing dlm seluar. La ni cuma fidah dgn rais je yang masih hidup dan aktif. Tak dapat gertak Musa Hitam. madey dah tak de lg orang dia nak gertak

      Reply

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.